Po 18 miesiącach ze stanowiskiem redaktora naczelnego „Dziennika Zachodniego” pożegnał się Grzegorz Gajda, by awansować na stanowisko dyrektora działu wsparcia sprzedaży i dyrektora działu realizacji projektów Polska Press – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. To drugi już redaktor naczelny dziennika Polska Press, który w ostatnich tygodniach awansuje w hierarchii spółki.
Zarząd wydawnictwa podjął decyzję o zmianie na stanowisku redaktora naczelnego „Dziennika Zachodniego” 15 lutego. Nowym p.o. szefa dziennika jest Jędrzej Lipski, który od czerwca 2021 r. pełnił funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Grzegorz Gajda – dotychczasowy redaktor naczelny „DZ” objął stanowisko dyrektora działu wsparcia sprzedaży i dyrektora działu realizacji projektów w Polska Press Grupie. – W nowej roli będzie odpowiadał za strategiczny obszar przychodowy Makroregionu Śląsk – informuje portal Wirtualnemedia.pl biuro prasowe wydawnictwa .
Gajda został naczelnym „Dziennika Zachodniego” w czerwcu 2021 roku, zastępując Marka Twaroga. Wcześniej – z przerwami -od 2002 roku, pracował w TVP3 Katowice. Prowadził tam m.in. program informacyjny „Aktualności”, a także cykle „Optyka Polityka”, „Niedziela w Bytkowie” i „Ekonomia z ludzką twarzą”, ponadto w TVP1 był gospodarzem „Misji specjalnej”.
Od 2003 roku Grzegorz Gajda był związany z Radiem EM Katowice, a w latach 2004-2012 był menedżerem ds. PR i marketingu w WYG International/IMC Polska. Wcześniej zarządzał firmami marketingowymi Aquarius Promotion i Pol-Studio. Jest wykładowcą akademickim w zakresie nowych mediów na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach.
Drugi awans w ostatnim czasie
To drugi już w ostatnich tygodniach redaktor naczelny dziennika Polska Press, który zostaje odwołany ze stanowiska, by awansować w korporacyjnej hierarchii. Na początku lutego br. ze stanowiskiem pożegnał się Artur Kiełbasiński, szef „Dziennika Bałtyckiego”. Będzie teraz zajmował się rozwojem wideo w Polska Press. Z naszych informacji wynika, iż obejmie kierownictwo nad tym działem kompleksowo: zarówno redakcyjnie, jak i biznesowo (podlegać ma mu m.in. reklama).
Niewykluczone, że ma to związek z planowanym i zapowiadanym od jakiegoś czasu przez wydawcę szybszym rozwojem treści wideo – zarówno na szczeblu centralnym, jak też w oddziałach regionalnych. Obowiązki redaktora naczelnego „Dziennika Bałtyckiego” przejął Przemysław Szymańczyk, który od września 2021 roku jest także redaktorem naczelnym „Głosu Dziennika Pomorza” i „Głosu Szczecińskiego”.
Polska Press potęgą w lokalnych dziennikach
Wydawnictwo nie ma konkurencji, jeśli idzie o wydawania dzienników regionalnych i lokalnych w Polsce. Pokazują to dane za 2022 rok. W całym ubiegłym roku średnia sprzedaż dzienników regionalnych i lokalnych wyniosła ogółem 133 794 egz.
Gdy przyjrzeć się danym, okazuje się, że najlepiej sprzedawały się dzienniki Polska Press. Na pierwszym miejscu uplasowała się „Gazeta Pomorska” (średnia sprzedaż: 14 805 egz.), drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 10 160 egz. zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa). Na trzecim miejscu znalazł się także dziennik tego samego wydawcy – „Głos Wielkopolski” (10 048 egz.). Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają również wydawanie przez Polska Press Grupę tytuły „Głos – Dziennik Pomorza” (7 242 egz.) oraz „Express Ilustrowany” (7 211 egz.). Ale i dalsze miejsca (5 – 10) w zestawieniu także okupują tytuły Polska Press: „Nowiny”, „Echo Dnia”, Dziennik Bałtycki”, „Dziennik Łódzki” i „Gazeta Krakowska”.
W 2021 roku Polska Press w ujęciu jednostkowym zanotowała wzrost przychodów z 313,96 do 314,47 mln zł, a przy spadku dotacji i ponad 20 mln zł odpisów miało 30,81 mln zł straty netto, wobec 4,09 mln zł zysku rok wcześniej. Wpływy koncernu ze sprzedaży gazet zmalały z 91,57 do 78,4 mln zł, w tej drugiej kwocie 10,37 mln zł osiągnięto w ramach grupy kapitałowej Orlenu. Był to kolejny mocno spadkowy rok, w 2019 roku przychody w tym zakresie sięgnęły 106,82 mln zł.