W środę do sprzedaży trafił ostatni numer miesięcznika „Auto Moto” (Wydawnictwo Bauer). „Nasze pismo także odczuło znaczący wzrost kosztów papieru i druku oraz towarzyszący temu spadek wpływów reklamowych. W tej sytuacji zdecydowaliśmy się na zakończenie wydawania miesięcznika Auto Moto” – napisał w pożegnaniu redaktor naczelny Wojciech Jurko.
Na początku lutego, podczas prezentacji na temat roli prasy w mediamiksie, Wydawnictwo Bauer ogłosiło zamknięcie miesięcznika „Auto Moto”. Tytuł ukazywał się od 21 lat, ostatni numer na rynku pojawi się w środę 15 lutego.
Na stronach wydania z czytelnikami żegna się redaktor naczelny tytułu Wojciech Jurko. „Ubiegły rok był wyjątkowo trudny dla motoryzacji. Spadki sprzedaży dotknęły wiele dobrze prosperujących firm, a problemy z dostępnością aut stały się rzeczywistością tej branży. Ale problemy dotyczą nie tylko producentów i sprzedawców samochodów” – napisał.
„Kryzys dotknął także segment mediów motoryzacyjnych. Z rynku zniknęły tytuły z wieloletnimi tradycjami – Auto Świat oraz Auto Motor i Sport. Nasze pismo także odczuło znaczący wzrost kosztów papieru i druku oraz towarzyszący temu spadek wpływów reklamowych. W tej sytuacji zdecydowaliśmy się na zakończenie wydawania miesięcznika Auto Moto” – przyznał Jurko.
Redaktor naczelny dziękuje czytelnikom za wspólnie spędzone lata. „Zespół dziennikarzy tworzących Auto Moto będzie nadal obecny w mediach – zarówno tych drukowanych, jak i w internecie. Zapraszam wszystkich Czytelników do lektury tygodnika Motor, a treści, które do tej pory mogli znaleźć na łamach Auto Moto będą także obecne w serwisie magazynauto.pl” – dodał.
Jak przekazał Wirtualnemedia.pl Bauer, w związku z zamknięciem „Auto Moto” nie są planowane zwolnienia, jego zespół ma być wsparciem dla wciąż wydawanego tygodnika „Motor”.
„Auto Moto” to kolejny tytuł motoryzacyjny, który znika z polskiego rynku. W grudniu ub.r Ringier Axel Springer Polska zakończył wydawanie papierowego „Auto Świata”. Z kolei spółka Motor-Presse Polska w związku z upadłością przestała wydawać magazyny „Auto Motor i Sport” oraz „Motocykl”.
Jak wynika z danych PBC, średnia sprzedaż wydania „Auto Moto” w trzecim kwartale ub.r. wyniosła 19 857 egz., a „Motoru” – 43 143 egz.