Biuro prasowe RASP potwierdza, że obie felietonistki będą stale gościły na łamach tytułu. W nowym wydaniu tygodnika pojawił się felieton Dominiki Olszyny-Kniaź „Ile razy można zapytać o biust?”.
„Co tydzień zapraszam na dwie minuty czytania mojego spojrzenia na kulturę i społeczeństwo. Krytycznym, ale łaskawym okiem przeanalizuję najciekawsze zjawiska, wydarzenia, które powinny skłaniać do głębszej refleksji” – mówi Dominika Olszyna-Kniaź, redaktorka naczelna Onet Kultura i Lifestyle.
Natomiast co tydzień w „Newsweeku” Katarzyna Janowska będzie przedstawiać osobisty przewodnik po kulturze „Odlot kulturalny”.
To kolejne osoby z RASP, które w ostatnim czasie dostały swoje kolumny z felietonami w tygodniku. Od stycznia ma ją wicenaczelny Onetu Andrzej Stankiewicz, wcześniej teksty do tytułu zaczęli pisać redaktor naczelny Onetu Bartosz Węglarczyk i redaktor naczelny Business Insider Polska Mikołaj Kunica.
W lipcu ub.r., po tym jak stery w „Newsweeku” przejął Tomasz Sekielski, współpracę zakończono z felietonistami Krzysztofem Materną i Manuelą Gretkowską. W grudniu zrezygnowano z tekstów Zbigniewa Hołdysa.
Janowska w RASP od siedmiu lat, Olszyna-Kniaź od dwóch
Katarzyna Janowska z RASP związana jest od 2016 roku. Była redaktor naczelną Onet Kultura, a później head producer RASP Culture. Prowadzi program „Rezerwacja”.
Wcześniej przez ponad cztery lata kierowała kanałem TVP Kultura, gdzie prowadziła także talk-show „Hala odlotów”, dla Telewizji Polskiej realizowała także cykle „Rozmowy na koniec wieku” i „Rozmowy na nowy wiek” (wraz z Piotrem Mucharskim). Odeszła przed zmianą zarządu firmy pod koniec 2015 roku. W latach 2010-2011 kierowała „Przekrojem”, dawniej była także szefową kanału telewizyjnego nTalk, dziennikarką „Polityki” i „Gazety Wyborczej”.
Dominika Olszyna-Kniaź naczelną obszaru lifestyle w Onecie została w marcu 2021 roku, na stanowisku naczelnej Onet Kultura zastąpiła Janowską. Poprzednio pracowała przez prawie cztery lata w Wirtualnej Polsce, najpierw jako strateg treści lifestylowych i rozrywkowych, potem szefowa zespołów strategów kontentu, redakcji natywnej i wydawców oraz obszarem WP Dom, a od ub.r. jako head of creative & content.
W latach 2011-2016 Olszyna pracowała w Grupie ZPR Media, kolejno jako wicenaczelna miesięcznika „M jak mieszkanie” oraz naczelna serwisu Urzadzamy.pl. Współpracowała z innymi tytułami, m.in. „Panią”, „Wysokimi Obcasami”, „Newsweek Polska”, „Architekturą-Murator”, „Elle Decoration” i „Vogue Polska”.
Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w trzecim kwartale ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Newsweek Polska” wynosiła 62 307 egz. (z czego 53 881 w wersji drukowanej).