Telewizja Polska chce w tym półroczu mocno rozwinąć emitowane od kilku miesięcy w TVP3 pasmo „TVP3 Info”: zyska ono nowych prezenterów i reporterów, a serwisy informacyjne będą nadawane co godzinę – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Po prawie czterech miesiącach od startu pasmo ogląda średnio 65 tys. widzów.
Wymyślone przez Jacka Kurskiego. „TVP3 Info” ruszyło we wrześniu 2022 roku. Pasmo przygotowywane jest przez Telewizyjną Agencję Informacyjną.
– Dzięki nowemu pasmu porządkujemy strukturę, a widz ma dostęp do swoich lokalnych informacji – mówił podczas inauguracji pasma prezes TVP Mateusz Matyszkowicz. Od startu pasmo przygotowuje zespół blisko 30. osób, złożony z dziennikarzy, operatorów montażystów i techników Telewizyjnej Agencji Informacyjnej oraz z ośrodków regionalnych TVP. Za jego produkcję dla TVP3 odpowiada TAI.
Blok informacji nadawany jest w ramach pasma wspólnego TVP3 w dni powszednie od 10.00 do 14.30 (z przerwami na inne programy) oraz między 16.00 a 16.30. Ma piątkę prowadzących. Są nimi: Natalia Nowak-Pobrożna, Jagoda Rogatty, Urszula Sokołowska, Marek Durmała i były wicedyrektor radiowej Trójki, Mirosław Rogalski. Po miesiącu nowe pasmo gromadziło 53 tys. widzów – wynika z danych, do których dotarliśmy w październiku 2022r.
TVP: „Udało się zbudować atrakcyjną ofertę”
Zapytaliśmy, jak dziś – po prawie czterech miesiącach – szefostwo TAI ocenia nowe pasmo TVP3. Jak przekazało nam biuro prasowe Telewizji Polskiej, dyrekcja Telewizyjnej Agencji Informacyjnej „jest zadowolona ze znakomitej oglądalności pasm TVP3 Info”. –
Zdecydowana większość pasm odnotowuje ciągły wzrost oglądalności od ich uruchomienia we wrześniu 2022 r. – informuje nadawca. Z naszych informacji wynika, że TVP3 Info jeszcze w pierwszych miesiącach 2023 roku ma zostać doinwestowane i znacząco się rozwinąć. Potwierdza to biuro prasowe publicznego nadawcy: – Zgromadzone dane potwierdzają, że w krótkim czasie udało się zbudować nową, atrakcyjną ofertę w obszarze informacji telewizyjnej, która zyskała uznanie widzów. W odpowiedzi na tak duże zainteresowanie TVP pracuje nad wdrożeniem pasm TVP3 Info o każdej godzinie oraz dalszym poszerzaniem zespołu przygotowującego serwisy – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Średnia widownia pasma to 65 tys. osób
Z danych, do których dotarliśmy wynika, że średnia widownia nowego pasma „TVP3 Info”, w okresie od 15 września 2022 roku do 4 stycznia 2023 roku, wyniosła 65 tys. osób. Udział TVP3 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 1,26 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 0,73 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 0,80 proc. w grupie 16-59 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Pasmo emitowane jest od poniedziałku do piątku w godz. 10.00-16.10 (w pierwszym tygodniu także w sobotę miedzy 12.00 a 14.30). Tworzą je serwisy trwające z reguły między 10 a 30 minut, które są poprzedzielane innymi audycjami.
Najwięcej widzów przyciągnęło wydanie „TVP3 Info” pokazane 23 listopada ub.r. o 14.00. Śledziło je średnio 219 tys. osób.
Z analizy danych miesiąc po miesiącu wynika, że najsłabsze wyniki pasmo „TVP3 Info” miało w październiku ub.r. – średnio 45 tys. widzów, a najlepsze – w grudniu ub.r. – 79 tys. oglądających.
Przygotowywane przez TAI pasmo TVP3 Info notuje wyższe wyniki od średnich długookresowych udziałów stacji. Na przykład w 2022 roku udział TVP3 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 0,91 proc. w 4+ i 0,47 proc. w 16-49.
Oddziały – bez strat, programy nadal powstają
Programy, które TVP3 nadawała w czasie emisji pasma TVP3 Info (przygotowywane przez oddziały) spadły jesienią z anteny, jednak odbywa się to bez zauważalnej straty dla regionalnych ośrodków. W zamian bowiem TAI zamawia u nich nowe pozycje: reporterskie relacje i mini-reportaże, mające wypełniać pasmo. – Chcemy wykorzystać potencjał jaki ma Telewizja Polska, w postaci regionalnych oddziałów. To nasza przewaga konkurencyjna nad innymi telewizjami – komentował w lipcu dla Wirtualnemedia.pl szef TAI, Jarosław Olechowski, któremu podlega TVP3 Info .
TVP3, w ramach którego nadawane jest pasmo TVP3 Info, mogą oglądać abonenci platform: Polsat Box, Canal+ i Orange TV, a także sieci kablowych i IPTV. Bezpłatnie jest on także dostępny dla odbiorców trzeciego multipleksu (MUX 3) naziemnej telewizji cyfrowej. Jak dowiaduje się portal Wirtualnemedia.pl – władze Telewizji Polskiej ustaliły, że w przyszłym roku w TVP1, TVP2 i TVP Polonia zostanie wyemitowanych przynajmniej 836 godz. produkcji zrealizowanych przez jej ośrodki regionalne.
W ub.r. przychody Telewizji Polskiej zwiększyły się o 7,2 proc. do 3,25 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 21,7 proc. do 3,12 mld zł zysk netto skurczył się ze 198,32 do 3,89 mln zł.
W planie finansowym na br. Telewizja Polska zapisała wzrost przychodów do 3,42 mld zł, zwiększyć mają się zarówno wpływy z reklam i sponsoringu, jak i rekompensaty abonamentowej. W górę pójdą też koszty energii i usług zewnętrznych, a ze sprzedaży obligacji skarbowych nadawca spodziewa się minimum 171 mln zł straty.