Amadeusz Calik ma być szefem serwisów lokalnych „Super Expressu”

W firmie wiedzą, ale powiedzą tylko nieoficjalnie. Nie ma innego kandydata

Amadeusz Calik – szef działu Warszawa w „Super Expressie” (ZPR Media Group) oraz wydawca strony głównej Se.pl. ma awansować na szefa połączonych serwisów lokalnych gazety – dowiedział się nieoficjalnie „Presserwis”. Kandydat wcześniej pracował w Polska Press.

W czasie niedawnej redukcji zatrudnienia wypowiedzenie otrzymała Sylwia Adamczyk, dyrektorka zespołu regionów online, wydawca „Super Expressu” zmienia strukturę serwisów lokalnych. Na podstawie nieoficjalnych źródeł ustaliliśmy, że – wydzielony dotychczas strukturalnie dział warszawski „Super Expressu” – ma zostać włączony do zespołu regionów online.

– W firmie wszyscy są przekonani, że miejsce Sylwii zajmie Amadeusz Calik. Jako szef najważniejszego wśród regionów działu warszawskiego jest naturalnym kandydatem. Ma też wspólny mianownik z wiceprezesem Tomaszem Krawczykiem – obaj pracowali w Polska Press – mówi pracownik ZPR Media Group, proszący o zachowanie anonimowości.

Tomasz Krawczyk, wiceprezes działającej przy ZPR Media Group spółki Time SA, nie chciał potwierdzić „Presserwisowi” tej informacji.

Amadeusz Calik z mediami związany jest od 2015 roku jako dziennikarz, redaktor i wydawca w wydawnictwie Polska Press („Gazeta Krakowska”, „Dziennik Polski”, „Nasze Miasto”) w Krakowie. W drugiej połowie 2020 roku przeszedł do „Super Expressu”, gdzie został najpierw zastępcą, a od początku października 2021 szefem działu Warszawa. Tomasz Krawczyk w latach 2014-2021 pracował w Polska Press jako dyrektor rozwoju redakcyjnego, zarządzając mediami cyfrowymi.

W ramach przeprowadzonych przez ZPR Media Group zwolnień pracę straciły łącznie cztery osoby z 20-osobowego zespołu regionów online.

Jeden ze zwolnionych pracowników ZPR Media Group przyznaje, że pracodawca przestrzegał wynikających z prawa pracy okresów wypowiedzenia i wypłacał należne odprawy.

Według danych audytu Polskich Badań Czytelnictwa za III kwartał 2022 roku, „Super Express” sprzedawał średnio 75 812 drukowanych egzemplarzy i 232 e-wydania dziennie.