Życie po Orlenie

"Zawsze Pomorze" świętuje urodziny. "Kto za nami stoi? Nikt"

"Zawsze Pomorze" stworzyli dziennikarze, którzy odeszli z "Dziennika Bałtyckiego" po jego przejęciu przez Orlen

Tygodnik „Zawsze Pomorze” świętuje pierwszy rok działalności. 1 grudnia ruszył portal a 3. ukazał się pierwszy numer drukowanej gazety. Tytuł tworzą dziennikarze, którzy odeszli z przejętego przez Orlen „Dziennika Bałtyckiego”.

Tygodnik „Zawsze Pomorze” został stworzony przez dziennikarzy, którzy odeszli z „Dziennika Bałtyckiego” po jego przejęciu przez Orlen. Najpierw stworzyli portal, a potem wydanie papierowe. Autorem layoutu i kolejnych okładek tygodnika jest Krzysztof Ignatowicz, nagradzany za swoje prace w konkursach Grand Front.

„Jesteśmy przekonani, że nie od polityków, ale właśnie od Was – od Czytelników zależy, czy nasz tytuł przetrwa, czy nie. To Wy kupując wydanie drukowane, czytając teksty w portalu, komentując, zachęcając innych i wspierając nas finansowo, dajecie nam siłę do działania” – napisał w artykule wstępnym pierwszego po roku wydania tygodnika jego redaktor naczelny, Mariusz Szmidka.

I dodał: „W tym bardzo trudnym dla nas roku budowania pozycji „Zawsze Pomorze” – w Waszym imieniu – wiele razy wskazywaliśmy na błędy sprawujących władzę. Robiliśmy to, bo kontrolowanie władzy, obok informowania, edukowania i integrowania różnych pomorskich środowisk jest podstawową misją mediów. „Zawsze Pomorze” tworzą dziennikarze, którzy tym projektem wyrażają swoją niezgodę na wejście polityki do mediów i przejęcie przez Spółkę Skarbu Państwa – PKN Orlen – największych regionalnych gazet w Polsce. Uważamy, że wolne i niezależne media są fundamentem demokracji”.

„Wielu propagandystów partyjnych co rusz pytało nas, kto za nami stoi, bo przecież nie jest możliwe, byśmy sami byli w stanie od zera stworzyć taki projekt. Odpowiadam: Jest możliwe i my to zrobilismy” – napisał Mariusz Szmidka, redaktor naczelny „Zawsze Pomorze”

Według Szmidki portal zawszepomorze.pl ma dziś 90 tys. użytkowników, a facebookowy profil tygodnika – 10 tys. fanów. Jesienią tego roku tygodnik zawarł umowę na wymianę tekstów z „O!polską”, tygodnikiem, który powstał w Opolu bazując na dziennikarzach i redaktorach, którzy odeszli z „Nowej Trybuny Opolskiej” po jej przejęciu przez Orlen.