Jak dowiedział się „Presserwis”, z „Faktu” odchodzi m.in. Agnieszka Kaszuba, dziennikarka białostockiego oddziału gazety i działu politycznego.
Mocno okrojone strony z regionów
Dziennikarce zaproponowano obniżenie pensji, lecz odrzuciła tę ofertę i zdecydowała się na odejście z odprawą.
Odchodzą również dziennikarze z Krakowa, pozostaje jeden autor, korespondent. Szef wrocławskiego oddziału dziennika Michał Chmielewski przechodzi do pracy w Warszawie (przygotowywał teksty do wydania „Fakt Historia”). W Gdańsku nie było cięć, odbyły się wcześniej, teraz pracuje tam tylko jeden korespondent.
W redakcji katowickiej pozostaną dwie dziennikarki: Renata Cius-Rassek i Aleksandra Ratajczak-Mańka. Zachowają też swoje wynagrodzenia.
Po decyzji o zlikwidowaniu lokalnych stron w codziennych wydaniach „Faktu” mocno okrojone strony z regionów ukazały się w czwartek tylko w Katowicach i Poznaniu. To jedna trzecia strony z depeszami i dwoma zdjęciami, reszta jest zajęta przez reklamy.
RASP: „Wzmacniamy treści ogólnopolskie”
Agnieszka Skrzypek-Makowska z biura prasowego RAS Polska przyznała, że wydawnictwo musiało się pożegnać z częścią dziennikarzy pracujących w lokalnych oddziałach. – Większości dziennikarzy złożyliśmy jednak propozycję pozostania w redakcji na niezmienionych warunkach finansowych. Tym samym wzmacniamy treści ogólnopolskie w głównym grzbiecie „Faktu” oraz w Fakt.pl – poinformowała „Presserwis”.
Poza 101 oficjalnie zwolnionymi pracownikami RAS Polska w niepewności pozostaje kilkunastu współpracujących z „Faktem” fotoreporterów – dowiedział się nieoficjalnie „Presserwis”. – Nikt nam nic nie powiedział, dostaliśmy tylko oficjalny komunikat – mówi jeden z fotoreporterów robiących zdjęcia dla tabloidu. Dodaje, że fotoreporterzy pracują w „Fakcie” na podstawie umów o świadczenie usług, nie mają więc żadnych praw pracowniczych.
Według PBC w trzecim kwartale 2022 roku „Fakt” był polskim liderem sprzedaży codziennej prasy drukowanej, z wynikiem 132,3 tys. egzemplarzy. Na drugim miejscu był „Super Express” ze sprzedażą na poziomie 76 tys. egzemplarzy, trzecia była „Gazeta Wyborcza”, ze sprzedażą wynoszącą 45,8 tys. egzemplarzy.