Krajowy Instytut Mediów bada oglądalność telewizyjnych kanałów lokalnych

Badanych było 156 stacji lokalnych mających koncesję KRRiT

Krajowy Instytut Mediów na zlecenie KRRiT rozpoczął pomiar oglądalności telewizyjnych kanałów lokalnych. Badanie prowadzone jest metodą znaną z mierzenia słuchalności radia (wspomagany komputerowo wywiad telefoniczny).

Pierwszy pomiar był prowadzony od 5 sierpnia do 16 września. W tym okresie przeprowadzono 16 371 wywiadów telefonicznych wśród losowo wytypowanych numerów komórkowych.

Z badania wynika, że przynajmniej jedną stację lokalną ogląda 6,7 mln osób powyżej 15. roku życia.

W województwie śląskim najpopularniejszą telewizją lokalną jest Regionalna TV z Bielska-Białej, którą śledzi 11,2 proc. mieszkańców województwa (odsetek osób powyżej 15. roku życia w województwie oglądających daną stację lokalną).

Dalej są TV Zabrze (2,4 proc.) oraz Dlaciebie.tv z Jaworzna (1,8 proc.). W województwie małopolskim prowadzi Małopolska TV Zvami z Tarnowa (3,8 proc.), a dalej są Polska Telewizja Regionalna PTVR z Tarnowa (3,5 proc.) oraz Przegląd Tygodniowy z Nowego Targu (1,9 proc.), a np. w województwie lubuskim pierwsza jest TV Regionalna z Żar (18,1 proc.), druga Teletop Telewizja Gorzów (15,6 proc.), a trzecia Master TV z Łukowa (3,2 proc.).

Stacje lokalne oglądają w większości kobiety (55 proc.) oraz osoby powyżej 60. roku życia (33 proc.), a także widzowie z wykształceniem podstawowym i zasadniczym (45 proc.), z miast do 100 tys. mieszkańców (38 proc.) i niepracujący (55 proc.).

Badanych było 156 stacji lokalnych mających koncesję KRRiT. Planowane są kolejne fale tego badania.

Lokalne telewizje w większości nie są mierzone przez Nielsen Media, tak jak stacje ogólnopolskie, ze względu na ich niewielki zasięg i koszty pomiaru.