Ponad połowa Brytyjczyków nadal woli druk od treści online

Nowy raport

YouGov przepytało prawie 56 tys. konsumentów w USA i ponad 111 600 w Wielkiej Brytanii

Według raportu YouGov, międzynarodowej firmy przeprowadzającej sondaże, mimo postępującej cyfryzacji ponad połowa, a konkretnie 58 proc. Brytyjczyków nadal przedkłada czasopisma drukowane ponad treści online.

Blisko 60 proc. odbiorców w Stanach Zjednoczonych i 54 proc. w Wielkiej Brytanii treści codzienne woli czytać w sieci, ale już teksty dłuższe, określane jako magazynowe – w tradycyjny sposób.

W USA treści online preferuje 69 proc. osób w przedziale wiekowym od 25 do 34 lat, 67 proc. w wieku 18-24, ale już mniej, bo 51 proc. w wieku 55 lat i starszych.

W Wielkiej Brytanii 70 proc. w wieku od lat 18 do 24 woli internet, 75 proc. od lat 25 do 34. Natomiast osoby mające 55 lat i więcej tylko 36 proc. W najstarszej grupie wiekowej 46 proc. wyraźnie wskazuje na przewagę prasy drukowanej.

Jeśli chodzi o czasopisma, to 47 proc. ogółu Amerykanów woli druk. W Wielkiej Brytanii do roli magazynów drukowanych jest przekonanych tylko 18 proc. badanych w wieku od 18 do 24 lat. Natomiast w pozostałych grupach wiekowych druk nadal wygrywa wyraźnie.

YouGov przepytało prawie 56 tys. konsumentów w USA i ponad 111 600 w Wielkiej Brytanii.