Tygodnik skierowany jest dla ludzi ceniących wartości rodzinne, tradycyjne i katolickie. W tytule mają znaleźć się teksty o cudach i łaskach, porady, ludzkie historie, kącik dla dzieci, podróże, rozrywka, przepisy kulinarne, łamigłówki, krzyżówki, kącik dla hobbystów.
„Będziemy w nim opisywać historie ludzi, którym wiara pomogła w trudnych momentach życia, pisać o uzdrowieniach, nawróceniach i cudach, które są znakiem bliskości Boga. Obok poruszających świadectw i historii z życia wziętych nie zabraknie na naszych łamach miejsca na sprawy bliskie naszej codzienności, od porad specjalistów różnych dziedzin po przepisy, od ciekawostek po krzyżówki… Jesteśmy przekonani, że prasa katolicka musi się nieustannie dostosowywać do potrzeb współczesnego czytelnika, a licząca blisko 100 lat Niedziela winna pozostać wierna swojej dotychczasowej formule, stanowiącej o jej tożsamości” – napisał w edytorialu „Niedzieli” jej redaktor naczelny ks. Jarosław Grabowski.
Według informacji na stronach Ruchu, cena tytułu to 3 zł. Tygodnik w sprzedaży jest dostępny wyłącznie z „Niedzielą”, dystrybuowaną w kościołach katolickich. Pierwszy numer pojawi się w sprzedaży w niedzielę 4 września.
Tygodnik „Niedziela” ukazuje się w całym kraju, jest wydawany przez Archidiecezję Częstochowską. Redaktorem naczelnym od marca 2019 roku jest ks. Jarosław Grabowski, który zastąpił na stanowisku Lidię Dudkiewicz, która odeszła na emeryturę.
Jak wynika z badania Mediapanel, internetowy serwis tygodnika „Niedziela” w kwietniu br. zanotował 1,14 mln użytkowników, 3,8 proc. zasięgu oraz 5 minut przeciętnego czasu korzystania.