W zarządzie Infor PL Maciej Kossowski będzie odpowiadać za obszar digital, e-commerce oraz działalność reklamową.
– Grupa Infor zbudowała pozycję lidera w segmencie mediów biznesowych dostarczając przedsiębiorcom profesjonalne i przede wszystkim użyteczne narzędzia i informacje w zakresie prawa, podatków i ekonomii. Stabilność finansową zapewnia firmie działalność mediowa. To wieloletnie doświadczenie w sprzedaży contentu on-line plus własne, mocne media, stanowią w mojej ocenie dobrą podstawę do dalszego rozwoju firmy – komentuje Kossowski.
– A przedsiębiorcy potrzebują dzisiaj wsparcia bardziej niż kiedykolwiek. Z jednej strony niejednoznaczne i niedopracowane prawo, np. Polski Ład, z drugiej przyspieszająca, m.in. za sprawą pandemii, digitalizacja procesów produkcji i procesów zarządczych. Wyzwań jest dużo, dlatego z ekscytacją patrzę na czekające mnie w Inforze zadania i wierzę, że wniosę do firmy wartość, która pomoże Inforowi umocnić pozycję lidera oraz rozwijać nowoczesną i efektywną spółkę technologiczno-mediową – dodaje.
Od 12 lat prezesem Infor PL jest Ewa Świstuniuk. Na początku 2020 roku została jedyną osobą w zarządzie, po tym jak właściciel firmy Ryszard Pieńkowski przeszedł do jej rady nadzorczej.
Infor PL wydaje m.in. „Dziennik Gazetę Prawną” i platformy internetowe pod marką Infor. W ub.r. osiągnęła wzrost skonsolidowanych przychodów o 4 proc. do 96,27 mln zł i spadek wyniku netto z 8,32 mln zł zysku do 4,55 mln zł straty, m.in. wskutek odpisu zaległych należności od Garmond Press.
Maciej Kossowski w Polska Press, Wirtualnej Polsce i Onecie
Poprzednio Maciej Kossowski przez kilka miesięcy pracował w Autenti jako head of global SME sales.
Od 2017 do początku br. był związany z Polska Press. Początkowo był dyrektorem zarządzającym biura reklamy (odpowiadał za transformację cyfrową struktur sprzedaży i produktów reklamowych), a w połowie ub.r. został członkiem zarządu. Kierował zespołami sprzedaży, marketingu, działu analiz, IT i rozwoju digital (seo, social media, architektura serwisów, serwisy tematyczne).
W latach 2015-2017 Kossowski pracował w Wirtualnej Polsce jako wiceprezes ds. strategii sprzedażowej i produktu mediowego. W latach 2000-2014 związany był z Grupą Onet.pl. Zaczynał jako menedżer ds. klientów strategicznych, następnie pełnił funkcje kierownicze w sprzedaży, a od czerwca 2011 do grudnia 2013 był dyrektorem sprzedaży i członkiem zarządu Grupy Onet.pl. Potem pełnił funkcję wiceprezesa Media Impact Polska, spółki zajmującej się sprzedażą oferty reklamowej w serwisach oraz tytułach prasowych Ringier Axel Springer Polska.