Sąd Apelacyjny nakazał TVN sprostowanie ws. maseczek

Sąd Apelacyjny wydał wyrok, w którym nakazał TVN publikację sprostowań dotyczących materiałów o programie Agencji Rozwoju Przemysłu „Polskie szwalnie” w „Superwizjerze” TVN24 i portalu Tvn24.pl.

Agencja Rozwoju Przemysłu SA pozwała stację TVN za to, że w reportażu „Jak rząd szył maseczki” w „Superwizjerze” wyemitowanym w TVN24 11 września ub.r., w tekście „Rządowy program za ćwierć miliarda złotych i miliony maseczek, które nie nadają się do użytku” na portalu Tvn24.pl z tego samego dnia oraz w reportażu „Jak rząd szył maseczki” „Superwizjera” z 14 września ub.r. podano „nieprawdziwe, względnie nieścisłe informacje i sugestie”.

Zdaniem ARP nie m.in. jest prawdą, że program szycia i zgrzewania maseczek „Polskie szwalnie” był programem rządowym oraz że maseczki były niezdatne do użytku i nie chroniły przed zarażeniem koronawirusem.

Sąd Okręgowy w Warszawie 15 lutego wydał w tej sprawie wyrok, ARP wniosła apelację.

Sąd Apelacyjny w Warszawie w piątek 12 sierpnia wydał wyrok nakazujący TVN publikację sprostowań. Poza powyższymi kwestiami dotyczą one m.in. informacji o przeterminowaniu się maseczek, narzuceniu kontrahentów programu przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów czy wyborze firm ze względu na koneksje polityczne.

ARP wyraziła „zadowolenie” z decyzji sądu. „ARP S.A. jeszcze raz podkreśla, że wszystkie maseczki wyprodukowane w ramach programu »Polskie Szwalnie« spełniały i spełniają normy określone przez Głównego Inspektora Sanitarnego. Ten uruchomiony w wyjątkowych warunkach program miał na celu przede wszystkim ochronę zdrowia Polaków w momencie bezprecedensowej sytuacji wywołanej nadejściem pandemii COVID-19” – napisano w oświadczeniu.

Spytaliśmy TVN, czy będzie wnosić skargę kasacyjną do wyroku. „Po otrzymaniu uzasadnienia wyroku i zapoznaniu się z nim podejmiemy decyzję o złożeniu skargi kasacyjnej” – przekazało nam Biuro Prasowe TVN Warner Bros. Discovery.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2021 roku wyniósł 7,33 proc.

Serwisy grupy TVN w lipcu odwiedziło 12,99 mln użytkowników, co przełożyło się na 43,74 proc. zasięgu. Średni czas korzystania wyniósł 46 minut 43 sekundy (dane Mediapanel).