Marta Radziak-Kucharska za Rafała Madajczaka szefową działu rozwoju marki Gazeta.pl

Marta Radziak-Kucharska

Z początkiem sierpnia br. na czele działu rozwoju marki Gazeta.pl (Agora) odpowiedzialnego m.in. za akcje społeczne portalu stanęła Marta Radziak-Kucharska. Zastąpiła w tej roli Rafała Madajczaka, który od lipca br. jest redaktorem naczelnym portalu.

Agora podkreśla, że Gazeta.pl to jedyne medium w Polsce z deklaracją redakcyjną opisującą podejście i zasady działania jego dziennikarzy. Za realizację strategii portalu zaangażowanego odpowiada m.in. dział rozwoju marki. To w nim kreowane są ważne społecznie akcje, w tym na rzecz walki ze zmianami klimatycznymi (np. „Alarm dla klimatu”) czy walki o prawa kobiet (np. „Historia bez Polki”) oraz mniejszości (np. „Bez LGBT+ nie ma Polski”).

Do zadań działu, na czele którego stanęła właśnie Marta Radziak-Kucharska, oprócz planowania akcji społecznych, należy także współpraca z partnerskimi organizacjami społecznymi i edukacyjnymi oraz z redakcjami portalu przy tworzeniu specjalnych projektów dziennikarskich.

„Marta Radziak-Kucharska ma na swoim koncie pracę przy tak ważnych dla Gazeta.pl akcjach, jak nagradzane »Alarm dla klimatu«, »Historia bez Polki«, »Pomocnik dla rodziców i opiekunów nastolatków« we współpracy z PAH czy projekt »Polska Stories« serwisu Weekend.Gazeta.pl. Jestem przekonany, że pod jej kierownictwem dział rozwoju marki jeszcze nie raz pozytywnie zaskoczy branżę i wzmocni wizerunek Gazeta.pl jako medium, które angażuje się w zmianę świata na lepsze” – mówi Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl.

„W Gazeta.pl uważnie obserwujemy i wsłuchujemy się w potrzeby ludzi. Wychodzimy z inicjatywą, działając odważnie i celnie, zawsze zadając sobie pytanie, co chcemy w ten sposób osiągnąć. I to jest właśnie ten rodzaj zaangażowania, który chcę umacniać i rozwijać w portalu. Przed nami nowe współprace oraz ekscytujące i poruszające działania, których już nie mogę się doczekać” – mówi Marta Radziak-Kucharska.

Marta Radziak-Kucharska w Gazeta.pl od 2018 roku

Marta Radziak-Kucharska jest związana z Gazeta.pl od 2018 roku. Od 2020 roku pracuje w dziale rozwoju marki, w którym dotychczas odpowiadała za realizację licznych projektów, współpracując z m.in. z redakcjami i organizacjami pozarządowymi. Wcześniej zajmowała się koordynowaniem eventów organizowanych przez Gazeta.pl, m.in. The Best of Moto czy Food Blogger Fest. Przed pracą w Agorze związana była z agencją New Look Advertising.

Jak wynika z badania Mediapanel, w czerwcu strona główna Gazeta.pl osiągnęła 3,66 mln użytkowników, 12,31 proc. zasięgu oraz 24 minuty i 35 sekund przeciętnego czasu korzystania.