W czwartek Kanał Sportowy zadebiutował z programami nagrywanymi w nowym studio. Mieści się ono w biurowcu Konstruktorska Business Center w Warszawie, w biznesowej części dzielnicy Mokotów (tzw. Mordor). To jedynie 6 minut rowerem od starej siedziby kanału przy ul. Domaniewskiej 37A.
– Czas przeciąć wstęgę w nowym studiu, chociaż wyglądającym jak stare studio Kanału Sportowego – mówił Mateusz Borek. – Zaczynamy funkcjonowanie nowej rzeczywistości Kanału Sportowego – dodawał, przecinając wstęgę.
W ubiegłym tygodniu w programie „Zebranie zarządu” właściciele i główni twórcy kanału tłumaczyli, dlaczego się przeprowadzają. – Urośliśmy bardzo, dużo ludzi z nami pracuje i zmieniamy przede wszystkim biuro na trzy razy większe – mówił Mateusz Borek. A Krzysztof Stanowski zaznaczał, że nowe studio będzie podobne do starego. – To nie jest żadna rewolucja i to celowo, nie dlatego, że nie mamy pieniędzy na inne, lubimy naszą scenografię – wyjaśnił. Jak dodawał Stanowski, docelowo w nowej siedzibie Kanału Sportowego będą dwa studia, tak żeby można było nagrywać więcej treści.
Więcej ludzi, nowe programy
– Mamy coraz więcej formatów, ludzi, współpracowników – mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Pol. – Ale prawda jest taka, że budynek, w którym dotąd współdzieliliśmy z Weszło redakcję, idzie do rozbiórki. Zresztą on był stary, wstyd było czasem tam zaprosić gości – dodaje.
– Szukaliśmy nowej siedziby w nowoczesnym miejscu. Cofnęliśmy się w głąb Mordoru, naprzeciwko mam okna dawnej redakcji „Przeglądu Sportowego”, więc trochę wszyscy wracamy na stare śmieci – mówi Pol. We wrześniu 2019 roku opuścił dziennik, tuż po tym jak zrobili to Borek i Stanowski.
Jak dodaje dziennikarz, w biurowcu są „wygodne miejsca pracy i open space dla redakcji i współpracowników”. Pol mówi, że redakcja cały czas się powiększa. Zapowiada też nowe formaty. – Będziemy ogłaszać. Dużo nowych formatów. Część może jeszcze w sierpniu – podkreśla.
Na YouTubie kanał działa od wiosny 2020 roku, obecnie ma ok. 881 tys. subskrybentów, a opublikowane na nim 2,4 tys. materiałów (głównie programów o tematyce sportowej) zanotowało łącznie ponad 404 mln odtworzeń. Od maja jego programy są dostępne w formie audio na platformie subskrypcyjnej Empik Go.
W ramówce Kanału jest kilkadziesiąt programów – przede wszystkim o sporcie (najwięcej o piłce nożnej, m.in. cykle o najpopularniejszych ligach), a także „Hejt Park” i parę programów o innej tematyce (m.in. wywiady Małgorzaty Domagalik oraz cykle publicystyczne Krzysztofa Stanowskiego i Roberta Mazurka).
W ub.r. Kanał Sportowy zanotował 11,12 mln zł przychodów sprzedażowych i 1,6 mln zł zysku netto.