Pierwszy z projektów – e-Journalism Academy – to pięciodniowe spotkanie organizowane w Mielcu z wykładami i warsztatami oraz czasem na integrację. Tematyka zajęć skupia się na mediach internetowych. Będą zajęcia z SEO, umiejętności korzystania z obrazu, filmu czy dźwięku.
– Element integracji jest w naszym środowisku bardzo istotny – podkreśla Bogdan Rojkowicz, organizator szkoleń, szef wydawnictwa Korso, które wydaje na Podkarpaciu sześć tytułów w druku i online. – Dziennikarze lokalni skupieni są zwykle na swoim terenie, a na tych szkoleniach mają okazję poznać kolegów z innych części Polski i wymienić doświadczenia.
Udział w e-Journalism Academy (zajęcia, wyżywienie i zakwaterowanie) jest bezpłatny. Dziennikarz musi pokryć tylko koszty dojazdu. W każdym z trzech zaplanowanych na wrzesień (5, 12 i 19 września) spotkań będzie mogło wziąć udział 25 dziennikarzy.
Zajęcia e-Journalism University są znacznie obszerniejsze, ale odbywają się w formie 2-3 godzinnych webinariów. W ubiegłym roku obejmowały trzy semestry na 21 katedrach, m.in. SEO, foto, video, researchu, analizy danych. Obecny projekt rozpocznie się w październiku i będzie trwał przez cztery dwumiesięczne okresy.
Zajęcia są płatne, choć jak zaznacza Rojkowicz, opłata została wprowadzona po to, by uniknąć niepotrzebnego blokowania miejsc. Za 12-16 godzin zajęć w jednej katedrze uczestnik lub jego wydawnictwo musi zapłacić 100 zł brutto. Jeżeli wybierze więcej katedr, może liczyć na zniżki.
Nabór na zajęcia e-Journalism University zaplanowano na jesień. W każdych zajęciach będzie mogło wziąć udział od 70 do 100 dziennikarzy lokalnych. Nabór na wrześniowe kampusy rozpocznie się niebawem, gdy ostatecznie zostanie ustalona lista wykładowców.