Cisza wokół TVP Teen, choć w 2022 roku chciano wydać na ten kanał 15 mln zł

8 czerwca 2021 roku zarząd TVP ustanowił pełnomocnika ds. opracowania koncepcji programu pod roboczą nazwą TVP Teen. Spółka nie podaje, komu powierzyła tę funkcję

Mija rok od ostatniej zapowiedzi uruchomienia TVP Teen, a publiczny nadawca wciąż nie informuje o szczegółach tego projektu. Nie wiadomo o żadnych pracach przy starcie telewizji dla widzów w wieku 10-16 lat, choć już w 2022 roku planowano na nią przeznaczyć ponad 15 mln zł. TVP wciąż przekonuje, że nie rezygnuje z pomysłu.

TVP uruchomienie TVP Teen zapisała w projekcie zmienionej karty powinności spółki na lata 2020-2024.

Co dalej z TVP Teen?

Wniosek wprowadzający do niej TVP Teen trafił do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w połowie lipca 2021 roku, ale po dwóch miesiącach został wycofany. W kolejnej wersji telewizja nie umieściła TVP Teen wśród planowanych kanałów.

Nie są znane żadne założenia programowe ani nazwiska osób zaangażowanych dzisiaj w uruchomienie kanału. Rok temu informowano, że w ramówce TVP Teen miałyby znaleźć się m.in. audycje edukacyjne o charakterze poznawczym, filmy i seriale animowane oraz seriale fabularne. Nad projektem miała pracować Justyna Karnowska, dyrektorka TVP ABC.

TVP wciąż twierdzi jednak, że nie rezygnuje z TVP Teen. – Prace nad uruchomieniem kanału trwają. Po ich zakończeniu spółka poinformuje rynek w oficjalnym komunikacie – odpowiada na pytania „Presserwisu” biuro prasowe telewizji publicznej.

TVP dla młodzieży budzi wątpliwości

Warto dodać, że 8 czerwca 2021 roku zarząd TVP ustanowił pełnomocnika ds. opracowania koncepcji programu pod roboczą nazwą TVP Teen. Spółka nie podaje, komu powierzono tę funkcję.

TVP Teen kierowany do widzów w wieku 10-16 lat w 2022 roku miał kosztować 15,3 mln zł, a w 2023 roku – 20 mln zł. Pomysł z telewizją dla młodzieży od początku budzi wątpliwości. Sama Telewizja Polska podawała, że w 2020 roku średni czas spędzony na oglądaniu telewizji w grupie wiekowej 10-15 lat spadł o 25 proc. względem 2015 roku. „Konsumpcja telewizji w tej grupie wyraźnie maleje, a młodzi widzowie coraz więcej czasu spędzają online. Wciąż jednak telewizja angażuje więcej ich czasu niż internet” – przekonuje TVP.

Od połowy lutego 2014 roku nadaje TVP ABC, adresowany do dzieci w wieku 4-12 lat. Dostępny jest na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, a także w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych.