Od początku sierpnia dział Ekonomia i Społeczeństwo „Dziennika Gazety Prawnej” wzmocnią Dominik Osowski, do tej pory dziennikarz „Parkietu” i „Rzeczpospolitej”, Dominik Hejj, który na początku br. dołączył do Polityki Insight, oraz Gabriela Masternak (dotąd poza dziennikarstwem).
We wrześniu do redakcji tytułu dołączy Mateusz Rzemek, który ostatnie 19 lat spędził w „Rzeczpospolitej” (m.in. jako redaktor wydań sekcji „Prawo co dnia” i gospodarz rozmów na żywo #Rzeczoprawie). W „DGP” będzie zajmować się polityką społeczną, ubezpieczeniami i prawem pracy.
Odejścia z „Dziennika Gazety Prawnej”
Niedawno z „DGP” rozstała się prowadząca dodatek dla prenumeratorów „Samorząd i Administracja” Bożena Ławnicka. Mirosława Piotrowska, PR manager Infor PL, nie informuje, kto ją zastąpi na stanowisku.
Z redakcją pożegnali się także dziennikarze działów Samorząd i Administracja oraz Kadry i Płace: Katarzyna Nocuń (zastąpił ją Krzysztof Bałękowski), Paulina Szewioła i Łukasz Guza. Wcześniej z „DGP” do Onetu przeszedł Jakub Kapiszewski, a do Business Insider Polska – Bartosz Godusławski i Grzegorz Kowalczyk.
– Oczywiście każdy przypadek ma indywidualny charakter. Mówimy o osobach, które wybierają różne drogi rozwoju zawodowego, niektóre poza mediami. Ze wszystkimi rozstajemy się w przyjaźni i nie wykluczamy współpracy teraz lub w przyszłości – komentuje Mirosława Piotrowska.
Od połowy lipca „DGP” będzie mieć wicenaczelnego ds. online, będzie nim Paweł Czuryło.
„Dziennik Gazeta Prawna” ma trzy witryny internetowe. Jak wynika z danych Mediapanel, w maju Dziennik.pl, udostępniający zdecydowaną większość treści za darmo, zanotował 4,21 mln użytkowników, 14,09 proc. zasięgu oraz 6 minut i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania. Mniej popularne są serwisy „DGP” działające częściowo w modelu subskrypcyjnym: Gazetaprawna.pl miała 2,55 mln użytkowników, 8,53 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 41 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę, a Forsal.pl – 1,39 mln użytkowników, 4,66 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania.
W pierwszym kwartale br. średnie rozpowszechnianie płatne „DGP” wyniosło 33 256 egz. (dane PBC „Audyt ZKDP”).