25 maja Tomasz Lis po 10 latach prowadzenia „Newsweeka Polska” w trybie nagłym rozstał się z Ringier Axel Springer Polska. Natychmiast pojawiły się spekulacje, że rozstanie z Lisem było spowodowane wieloma skaragami dotyczącymi jego sposobu zarządzania zespołem.
Szymon Jadczak w artykule opublikowanym w Wirtualnej Polsce pt. „»Płakałam, miałam ataki paniki«. Ujawniamy zarzuty podwładnych wobec Tomasza Lisa. Dlaczego zwolniono naczelnego »Newsweeka«?” odsłania kulisy rozstania z Lisem. Według Jadczaka, podwładni Lisa od 2018 roku składali skargi na zachowania naczelnego „Newsweeka Polska” – mówiono m.in. o poniżaniu pracowników, wyśmiewaniu ich, zachowaniach seksistowskich, co miało negatywnie wpływać na zdrowie psychiczne wielu z nich.
Do zarzutów dotyczący niewłaściwych zachowań w RASP w piątek odniósł się Mark Dekan, prezes Ringier Axel Springer Polska – choć w liście do pracowników nie było bezpośredniego odniesienia do rozstania z Tomaszem Lisem.
Pełna treść listu Marka Dekana, prezesa Ringier Axel Springer Polska do pracowników firmy:
„Drogie Koleżanki, Drodzy Koledzy.
Zwracamy się dziś do Was, ponieważ rozumiemy, że ostatnie doniesienia medialne dotyczące naszej firmy mogą wywoływać pytania.
Chcielibyśmy Was zapewnić, ze każdorazowo w przypadku zarzutów dotyczących niewłaściwych zachowań, natychmiast podejmujemy działania ustalamy fakty, a nasza reakcja jest zawsze adekwatna do stopnia stwierdzonych naruszeń. Jeżeli w toku postępowania zostają potwierdzone niewłaściwe zachowania, takie jak mobbing lub molestowanie, podejmujemy natychmiastowe i zdecydowane działania.
Równocześnie zasadą, którą się kierujemy jest przede wszystkim konieczność ochrony osób pokrzywdzonych i delikatny charakter zgłaszanych spraw. Dlatego też nie komentujemy szczegółów publicznie. Ważna jest dla nas dyskrecja, gdy zwracacie się do nas z delikatnymi tematami.
Pamiętajcie proszę, że gdy spotkacie się z niewłaściwym zachowaniem w firmie, możecie je zgłosić do swojego przełożonego lub za pośrednictwem systemu „Speak Up”, a także do działu HR.”