Z Trójką związany jest od początku lat 90. W swoich programach najczęściej prezentował polską muzykę. Tomasz Żąda od kilku miesięcy nie pojawia się na antenie. Ostatnio prowadził autorskie programy „Polski Express” oraz „Nocne żądze”, a także jedno wydanie w tygodniu audycji „Nasza tonacja”.
Zapytaliśmy rzeczniczkę Polskiego Radia, dlaczego Tomasz Żąda przestał prowadzić audycje w Trójce i czy powróci na antenę. Monika Kuś nie odpowiedziała wprost. – Tomasz Żąda pozostaje pracownikiem Trójki. Obecnie pracuje nad nowym projektem muzycznym – czytamy w odpowiedzi. Rzeczniczka nie wyjaśniła, o jaki projekt chodzi.
W ostatnim czasie Tomasz Żąda przygotowuje cykl wideo „Spotkanie na ŻĄDAnie”. Są to kilkuminutowe rozmowy z polskimi artystami (m.in. Sedguy, Heima, Marie, Novela, Mole), które ukazują się na kanale youtubowym Trójki. Wiele z nich nie ma nawet 100 wyświetleń. Te rekordowe – z zespołem Collage i Bartasem Szymoniakiem – zebrały ponad 1 tys. odsłon.
Tomasz Żąda w Programie Trzecim Polskiego Radia zaczął pracować w 1990 r. Od tego czasu przygotowywał i prowadził audycje muzyczne, m.in. „Brum”, „Trójka pod Księżycem”, „Muzyczna poczta UKF”, „Trzecia fala”, „3maj z nami”, „Nocna Polska”, „Historia pewnej płyty” czy „Ja tu gram”.
Był też jednym z gospodarzy noworocznego programu „357 przebojów Trójki” nadawanego w Trójce 1 stycznia 2022 r.
Znika więcej audycji z Trójki
Tomasz Żąda to kolejna osoba, która w ostatnich tygodniach znika z anteny Trójki. Jak informowaliśmy kilka dni temu, z Programem Trzecim Polskiego Radia pożegnała się Aleksandra Kaczkowska, dziennikarka muzyczna, pracująca dla tej anteny od 2006 r., prowadząca ostatnio autorską audycję muzyczną „Ciemna Strona Mocy”. Nadawca miał nie przedłużyć umowy, która wygasła dziennikarce w połowie czerwca.
W ostatnich tygodniach Polskie Radio przeniosło do podcastów dwie trójkowe audycje Wojciecha Ossowskiego – „Ossobliwości muzyczne” i „Klub folkowy”. Pod koniec maja Trójka przestała też nadawać niedzielną audycję Romana Dziewońskiego – „Do trzech razy nuta”.
Z najnowszego badania Radio Track wynika, że w okresie od marca do maja 2022 r. udział Trójki w rynku słuchalności wyniósł 1,9 proc. i względem analogicznego okresu rok wcześniej spadł o 0,6 pkt proc.