Z News 24 znikają kolejni dziennikarze, według prezesa stacja sama rezygnuje z ich usług

Według Ryszarda Krajewskiego zmiany w zespole nie są niczym niezwykłym, a do pracy ciągle angażowane są nowe osoby

Choć współpracę z kanałem News 24 (Astro) kończą kolejni dziennikarze i członkowie ekipy technicznej, to według Ryszarda Krajewskiego, prezesa Astro, z większością z nich rozstał się sam pracodawca. Z kolei winny śladowej oglądalności stacji – zdaniem Krajewskiego – jest niewielki zasięg kanału.

W ostatnim czasie z News 24 pożegnali się kolejni dziennikarze, montażyści i wydawcy. Większość z nich odmawia rozmowy na ten temat – nie chcą być wiązani z publikacjami o odejściach i z samą stacją. Swoją rezygnację z pracy potwierdziła nam jednak np. prezenterka Beata Tomczyk, która z kanałem rozstała się już w kwietniu. Obecnie jest związana z „Gazetą Finansową”. Wcześniej informowaliśmy też m.in. o odejściu prezentera Michała Adamiuka.

News 24 „nabiera charakteru”

Ryszard Krajewski, prezes zarządu Astro, tłumaczy, że News 24 ciągle ewoluuje. – Stacja nabiera charakteru. O 19.30 pojawi się serwis informacyjny, który będzie emitowany w porze „Wiadomości”, ale będziemy chcieli trafiać do zupełnie innej grupy widzów niż oni – zapowiada. Jak dodaje, zmiany w zespole nie są niczym niezwykłym, a do pracy ciągle angażowane są nowe osoby, w tym praktykanci i stażyści. Według Krajewskiego z większością osób, które już nie pracują w News 24, pożegnała się sama stacja.

Jak informowaliśmy w maju, według byłych dziennikarzy News 24 problemy w kanale rozpoczęły się, gdy ze stanowiska redaktora naczelnego odszedł Andrzej Andrysiak – ostatecznie pożegnał się w połowie kwietnia, ale już wcześniej wziął urlop. Gdy w maju funkcję redaktora naczelnego przejął Jan Pawlicki, w przeszłości dyrektor TVP 1, część osób zatrudnionych przez poprzedniego naczelnego odeszła ze stacji. Tłumaczyli to m.in. złą atmosferą w zespole i różnicami poglądów. Ponadto wskazywali na braki techniczne i infrastrukturalne stacji, które rzutują na ich pracę i jakość programu.

Zerowy udział stacji w rynku

W poniedziałek podawaliśmy wyniki oglądalności kanałów informacyjnych. News 24 zanotował w maju zerowy udział w rynku przy średnio 55 widzach w każdej minucie. Prezes Astro podkreśla, że stacja ma na razie niewielki zasięg (według niego to ok. 800 tys. abonentów kablówek), a jej wyniki będzie można porównywać z udziałami innych kanałów informacyjnych, dopiero gdy wejdzie ona do ofert większych operatorów. Nadal nie wiadomo jednak, czy i kiedy to nastąpi.

W czerwcu ub.r. Astro podawała, że stacja ma być rentowna po dwóch latach od startu. Ruszyła w marcu 2022 roku. Spółkę dokapitalizowała inwestująca głównie w nieruchomości grupa Tier Investment, właściciel Biznes 24. Na inwestycję w News 24 grupa przeznaczyła dotąd 3 mln zł, a łącznie może to być do 10 mln zł.