Portal internetowy „Gazety Wyborczej” (Agora) został udostępniony w nowej wersji, w której zmieniono m.in. szatę graficzną i układ na stronie głównej. – Nowa Wyborcza.pl jest przeciwieństwem trendu polegającego na atakowaniu czytelnika nadmiarem wizualnych bodźców – podkreśla Marcin Ręczmin, szef wydawców strony głównej Wyborcza.pl.
– Nowa Wyborcza to nie tylko nowy styl wizualny. Uprościliśmy architekturę strony głównej, poprawiliśmy czytelność stron artykułowych. Nowy Design System wraz z gruntowną przebudową w warstwie technologicznej pozwolą nam szybciej wprowadzać nowe funkcjonalności i lepiej odpowiadać na potrzeby naszych czytelników i czytelniczek – wylicza Tomasz Tomalik, szef działu UX portalu „Gazety Wyborczej”.
Wstępy do tekstów i inna prezentacja zdjęć
W nowej wersji Wyborcza.pl przy wielu tekstach będą pojawiać się wstępy wprowadza w temat danego artykułu. Ma to ułatwić czytelnikom decyzję, czy chcą czytać cały tekst.
Zmieniono widok schowka, który obecnie przypomina o tekstach zachowanych na później. Natomiast po kliknięciu w nazwisko lub zdjęcie autorki czy autora można szybko przejść do strony tej osoby z jej notką biograficzną i listą wcześniejszych tekstów.
Wprowadzono też nowy sposób pokazywania zdjęć w galeriach i ich przeglądania.
– Nowa Wyborcza.pl jest przeciwieństwem trendu polegającego na atakowaniu czytelnika nadmiarem wizualnych bodźców. Ograniczona liczba zdjęć spowoduje, że te, które pokażemy na stronie, będą bardziej zauważalne. To pozwoli docenić ich reporterskie czy artystyczne walory – tłumaczy Marcin Ręczmin, szef wydawców strony głównej Wyborcza.pl
Aleksandra Sobczak, wicenaczelna „Gazety Wyborczej” i szefowa Wyborcza.pl, podkreśla, że zmiany na portalu wprowadzono z myślą o jego subskrybentach. – Nowy serwis ułatwi nam wyeksponowanie szerokiej palety tematów i form dziennikarskich – od politycznych śledztw, reportaży i wywiadów, po przyrodę, psychologię, ekonomię i kulturę. Codziennie można będzie zobaczyć u nas zdjęcia wybitnych fotoreporterów, posłuchać podcastów i rozwiązać quizy. Nową Wyborcza.pl z pewnością wyróżni też staranny wybór treści, o który zadbają najlepsi redaktorzy w Polsce – opisuje.
– W dobie fake newsów i tekstów marnej jakości tworzymy serwis, który zawsze ma sprawdzone informacje, nagradzane reportaże, praktyczne porady, dziennikarstwo najwyższej jakości – zapewnia Sobczak.
„Piszemy o tym, co ma znaczenie” w reklamach Wyborcza.pl
Nową odsłonę Wyborcza.pl – w nawiązaniu do najnowszych trendów w projektowaniu stron internetowych tytułów prasowych – przygotował zespół „Gazety Wyborczej” wspierany przez ekspertów zewnętrznych, m.in. Jacka Utkę, który wcześniej zaprojektował wydanie tradycyjne „Gazety Wyborczej”. Za warstwę UX/UI projektu odpowiadała agencja Artegence wraz z działem rozwoju produktu i IT Wyborcza.pl.
Zmianom na Wyborcza.pl towarzyszy kampania reklamowa pod hasłem „Piszemy o tym, co ma znaczenie” realizowana w internecie (sieć Google, Facebook, serwisy Wyborcza.pl), prasie i na nośnikach reklamy zewnętrznej (AMS), a także usłyszeć w radiu. Działania zaplanował i realizuje dział marketingu „Gazety Wyborczej”.
„Gazeta Wyborcza” ma w internecie 290 tys. subskrybentów
Na koniec marca „Gazeta Wyborcza” miała 290 tys. subskrybentów cyfrowych, wobec 258 tys. rok wcześniej. Przychody z subskrypcji i reklam internetowych stanowiły już 43,2 proc. łącznych wpływów dziennika.
W marcu br. platformę „Gazety Wyborczej”, w wersji www i jako aplikację mobilną, odwiedziło 9,5 mln internautów, każdy spędził na niej średnio 23 minuty i 10 sekund (według danych z Mediapanelu).