W konkursie 2022 Global Media Awards, organizowanym przez International News Media Association, wzięły udział redakcje z całego świata. Ogłoszono 60 zwycięzców w 20 kategoriach, doceniono innowacje i dobre praktyki w mediach. Z Polski wyróżniono dwie firmy medialne: Agorę oraz Ringier Axel Springer; tę drugą w aż pięciu różnych kategoriach.
W kategorii „Best Public Relations or Community Service Campaign” wśród mediów o zasięgu krajowym pierwsze miejsce zdobyła Gazeta.pl za akcję „Climate Alert – Alarm dla klimatu”. – Chcieliśmy stworzyć wydarzenie zbyt duże, by mogły być ignorowane nawet przez tabloidowe media niechętne do informowania o kryzysie klimatycznym – napisali przedstawiciele Gazety.pl. – Dlatego zwróciliśmy się w stronę systemów syren miejskich.
Kampania zakończyła się sukcesem: wzięło w niej udział sześć dużych miast, z łączną populacją przekraczającą 4 miliony ludzi. Jak napisano w uzasadnieniu: „Alarm przyczynił się do wzrostu świadomości społecznej na temat wagi kryzysu klimatycznego”.
Drugie miejsce w tej samej kategorii zajął Ringier Axel Springer Polska, dzięki kampanii #nieczekam107lat, przeprowadzonej wspólnie przez „Forbes Women” i Ofeminin. Jej celem było zwrócenie uwagi na konieczność walki z nierównościami między kobietami a mężczyznami. Nazwa akcji nawiązuje do raportu ONZ, który przewidywał, że w Polsce uda się osiągnąć równość płci dopiero za 107 lat.
Dodatkowo pierwsze miejsce w kategorii „Best Idea to Grow Advertising Sales” zdobyła redakcja Onetu – za program „Onet Rano”, którego główną częścią są rozmowy z gośćmi, prowadzone w samochodzie jeżdżącym ulicami Warszawy.
Oprócz tego RAS Polska zostało docenione w konkursie INMA jeszcze trzy razy: w kategorii „Most Creative Use of Advertising Formats” za kampanię „#DontBeAshamed: The Anti-Photo Shoot” (wyróżnienie), w kategorii „Best New Digital Product” za kampanię BigStory+ (wyróżnienie) oraz w kategorii „Best Use of Visual Journalism and Storytelling Tools” za kampanię „#TheBaltic – How to Talk About Ecology to Make Sure That Poles Will Listen” (wyróżnienie).
International News Media Association (INMA) to międzynarodowa organizacja zrzeszająca firmy z branży mediów. Ma ponad 20 tysięcy członków z ponad 800 firm medialnych, pochodzących z 83 krajów. INMA ma siedzibę w Dallas i biura w Antwerpii, Nairobi, Nowym Delhi i San Salvador.