Na okładce nowego wydania tygodnika „Wprost” (ukazuje się w poniedziałki tylko w formie cyfrowej) znalazła się grafika przedstawiająca prezydenta Francji Emmanuela Macrona i kanclerza Niemiec Olafa Scholza, którzy nachylają się nad ogromną słuchawką telefonu. Na jej drugim końcu niczym w jacuzzi pełnym krwi siedzi roznegliżowany Władimir Putin.
Okładkę zauważyły media z całej Europy. Pojawiła się m.in. w programie francuskiego kanału informacyjnego LCI. Tekst okładce poświęciła też niemiecka edycja magazynu „Focus”.
Jak skrupulatnie wyliczył sam „Wprost”, o okładce ostatniego wydania pisali korespondenci „The Economist”, „Les Echos”, „Die Welt”, dziennikarze RaiNews24, „Cicero”, a także profil „Business Ukraine magazine” i były poseł rosyjskiej Dumy Ilja Ponomariow.
O okładce pisał też Garri Kasparow, słynny rosyjski mistrz szachowy i polityk. „Znakomita okładka polskiego magazynu. Jedna podarowana kula robi więcej, by powstrzymać ludobójczą wojnę Putina w Ukrainie niż 100 godzin telefonów od Macrona i Scholza, które tylko przekonują Putina, że może zakończyć sprawy na swoich warunkach, kiedy tylko zechce” – skomentował na Twitterze.
Głośną okładkę tygodnika stworzył Paweł Kuczyński, od 2004 roku zajmujący się satyrycznymi rysunkami. Za okładki „Wprost” odpowiedzialny jest od początku transformacji tygodnika z papieru w wydanie cyfrowe.
Również Andrzej Duda w opublikowanej w czwartek rozmowie z niemieckim tabloidem „Bild” skrytykował rozmowy Scholza i Macrona z Putinem. „Czy ktoś tak rozmawiał z Adolfem Hitlerem w czasie II wojny światowej?” – pytał polski prezydent.
Jak wynika z danych Mediapanel, w kwietniu portal Wprost.pl miał 06 tys. odwiedzających, 1,35 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 23 sekundy średniego czasu korzystania. W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa PMPG Polskie Media, której spółki zależne wydają tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy” oraz miesięcznik „Historia Do Rzeczy”, osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 65,6 proc., a jej zysk netto zmalał z 2,04 mln zł do 623 tys. zł.