Polska Agencja Prasowa połączyła trzy biura zajmujące się sprzedażą i świadczeniem usług dla klientów z sektora korporacyjnego oraz redakcyjnymi projektami specjalnymi. W efekcie zmiany struktury organizacyjnej powstało Biuro Strategii Medialnych, na którego czele stanęła Lidia Garbaczuk. Za prace redakcyjne w ramach Biura odpowiadać będzie zastępca dyrektora Ryszard Niżewski.
Biuro Strategii Medialnych będzie odpowiadało w PAP za sprzedaż oraz realizację obsług medialnych dla klientów korporacyjnych (płatne relacje z wydarzeń, artykuły, zdjęcia, wideo i grafiki), usługi content marketingowe oraz dystrybucję krajową i międzynarodową komunikatów prasowych.
Zakres usług realizowanych przez Biuro obejmuje również organizację konferencji prasowych w Centrum Prasowym PAP (w wersji stacjonarnej i hybrydowej), organizację debat i webinarów oraz realizację transmisji online.
„W ostatnich latach Polska Agencja Prasowa bardzo szybko się rozwija. Powstają nowe serwisy dla mediów i odbiorców końcowych oraz poszerzamy ofertę usług dla klientów komercyjnych. Zmiany organizacyjne, które dziś wdrażamy, pozwolą lepiej zarządzać rosnącą Agencją. W jednej strukturze skupiamy całą paletę strategii medialnych oferowanych naszym klientom” – wyjaśnia cytowany w komunikacie Łukasz Świerżewski, członek zarządu Polskiej Agencji Prasowej.
W skład Biura wejdą również zespoły redakcyjne zajmujące się wydawaniem portali tematycznych PAP: Serwisu Samorządowego i Serwisu Zdrowie, jak również zespoły marketingowe rozwijające projekty specjalne i ofertę komercyjną obu portali (cykle tematyczne oraz wydarzenia branżowe, m.in. konkurs „Innowacyjny Samorząd”).
Za prace redakcyjne w ramach Biura Strategii Medialnych odpowiadać będzie zastępca dyrektora Ryszard Niżewski, wieloletni dziennikarz (od 1992 roku) i szef zespołów dziennikarskich w PAP.
Biuro Strategii Medialnych PAP będzie również rozwijało nowe serwisy informacyjne PAP (jak np. serwis faktcheckingowy Fake Hunter) oraz uczestniczyło w pracach rozwojowych nad portalami informacyjnymi PAP, a także tematycznymi serwisami abonamentowymi dla rynku medialnego.
Lidia Garbaczuk kierowała wcześniej w PAP Biurem Marketingu i Sprzedaży Usług.
Agencji Prasowej udało się zamknąć 2021 rok z prawie 707 tys. zł zysku netto. Przychody ze sprzedanych produktów przekroczyły 56,6 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 9 proc.