Publicysta i autor tygodnika „Sieci” oraz członek zarządu Fratrii Michał Karnowski (jego brat Jacek jest redaktorem naczelnym tytułu) w serwisie Wpolityce.pl zaapelował o zakup prenumeraty elektronicznej periodyku. „Propolskie media są kluczem do dobrej i bezpiecznej przyszłości Polski. WAŻNY APEL DO CZYTELNIKÓW” – brzmi tytuł tekstu.
Karnowski powołuje się w nim na słowa wicepremiera Piotra Glińskiego, który w wywiadzie dla tygodnika mówił, że „patriotyzm jest gwarantem wolności”. „Ważne słowa, święta prawda” – zauważa publicysta. „Ale warto na to spojrzeć jeszcze szerzej. Tak jak patriotyzm okazał się najważniejszym gwarantem wolności, tak propaństwowe, wolne i pilnujące racji stanu media są kluczem do dobrej przyszłości” – dodaje.
Karnowski podkreśla, że w „niełatwych warunkach” od lat stara się budować takie media. „Są to tytuły ciekawe i opiniotwórcze. Przyczyniły się do obrony polskiego interesu narodowego w wielu sprawach. Ich redakcje konsekwentnie pilnują Polski. Zbudowaliśmy silną wspólnotę czytelniczą” – ocenia.
Zdaniem publicysty, Polsce zagrażają siły, które chcą jej „rozbrojenia (…), uzależnienia od Berlina kapitulacji wobec Moskwy”. Karnowski dodaje: „Walka o Polskę wymagać będzie stoczenia wielu jeszcze medialno-politycznych bitew. Musimy rosnąć w siłę, musimy być podmiotem stabilnym i niezależnym”.
Dlatego, jak tłumaczy, zwraca się z prośbą o wykupienie prenumeraty elektronicznej „Sieci”, co pozwala zyskać dostęp do tekstów strefy premium Wpolityce.pl. I podkreśla, że pierwszy miesiąc prenumeraty kosztuje 2,9 zł.
Wcześniej Karnowski apelował o wspieranie mediów Fratrii m.in. w marcu i październiku 2020 roku.
Wydawca „Sieci” z 4,59 mln zł zysku
W ub.r. Fratria, wydawca m.in. „Sieci”, „Gazety Bankowej” i wPolityce.pl oraz nadawca Telewizji wPolsce.pl, zanotowała spadek przychodów o 6 proc. do 34,39 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 2,7 proc. jej zysk netto zmalał z 7,14 do 4,59 mln zł.
Najmocniej w ub.r. zmalały wpływy reklamowe, stanowiące zdecydowaną większość przychodów Fratrii (rok do roku o 7,2 proc. do 27,17 mln). Zmniejszyły się też przychody ze sprzedaży wersji drukowanych tytułów prasowych spółki – o 5,6 proc., do 5,85 mln zł.
Według analizy prof. UW Tadeusza Kowalskiego, na podstawie monitoringu Kantar Media, obejmującej budżety marketingowe 122 firm z udziałem Skarbu Państwa, w ub.r. 39,7 proc. cennikowych przychodów reklamowych „Sieci” pochodziło od takich spółek.
Fratria wydaje tygodnik „Sieci”, miesięczniki „Sieci Historii” i „Gazeta Bankowa”, kilka serwisów na czele z portalem wPolityce.pl i jest nadawcą Telewizji wPolsce.pl uruchomionej w połowie 2018 roku. We wszystkich tych tytułach mocno reklamują się państwowe firmy i instytucje.
Jak wynika z danych PBC, w pierwszym kwartale br. średnia sprzedaż tygodnika „Sieci” wyniosła 31 081 egz.