„Puls Taurona”, wewnętrzne wydawnictwo spółki, nie będzie już wydawany. W zamian za to dzienniki Polska Press Grupy raz w tygodniu wydrukują wkładkę z informacjami dla pracowników energetycznej firmy. Ta z kolei wykupiła dla nich kilkanaście tysięcy prenumerat orlenowskich gazet. – Współpraca z wydawcą została zawarta zgodnie z prawem – podkreśla w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Łukasz Zimnoch, rzecznik Grupy Tauron.
„Puls Taurona” to ośmiostronicowe wydawnictwo, ukazujące się w cyklu dwumiesięcznym od 2017 roku i prezentujące newsy z Grupy Tauron jej pracownikom. Od maja br. pismo przestaje wychodzić, a wiadomości ze państwowej spółki energetycznej będą raz w tygodniu (w formie specjalnej, dedykowanej wkładki) pojawiały się w czterech dziennikach Polska Press Grupy: „Dzienniku Zachodnim”, „Gazecie Krakowskiej”, „Nowej Trybunie Opolskiej” i „Gazecie Wrocławskiej”.
Informacje będą co środa dodawane do drukowanych wydań gazet, ale także pojawią na ich stronach internetowych orlenowskich gazet. – Projekt realizowany z wydawcą ma charakter employer brandingu. Pomysł ten dojrzewał w naszej organizacji od dłuższego czasu. Treści do gazety są zbierane we wszystkich spółkach Grupy Tauron, a następnie – kolegialnie – wybierane są te najciekawsze – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Łukasz Zimnoch, rzecznik Grupy Tauron. – Z badań pilotażowych przeprowadzonych wśród naszych pracowników wynikało, że taka forma prezentowania naszej organizacji może spotkać się z pozytywnym odbiorem – dodaje.
Zamiast biuletynu – tysiące prenumerat
Współpraca z wydawcą została zawarta zgodnie z prawem – podkreśla Łukasz Zimnoch – a treści prezentowane są w gazetach „zgodnie z obowiązującymi przepisami”. Od komentarza w sprawie współpracy powstrzymuje się Polska Press Grupa: – Wszelkie wiadomości na ten temat posiada Tauron – mówi nam rzecznik prasowy wydawcy, Wojciech Paczyński.
Aby umożliwić swoim pracownikom czytanie wiadomości ze spółki (dotychczas darmowych i do pobrania z sieci), Tauron wykupił dla nich kilkanaście tysięcy e-prenumerat w Polska Press – ustalił nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. Ile dokładnie – tego nie zdradza ani Polska Press, ani Tauron. – To są poufne dane, jeszcze raz odsyłam do biura prasowego Tauronu, który może podzielić się taką wiedzą – odpowiada na nasze zapytanie Wojciech Paczyński. Informacja o korzystaniu z e-prenumerat – na razie do końca grudnia – już pojawiła się w Tauronecie, wewnętrznej sieci energetycznej spółki. Chętni pracownicy mogą zgłaszać się i korzystać z – darmowych dla nich – subskrypcji.
W rozmowie z nami rzecznik Tauronu wskazuje, że nie jest to pierwsza współpraca z dziennikami Polska Press. – W ostatnich latach zrealizowaliśmy z „Dziennikiem Zachodnim”, czy „Gazetą Wrocławską” kilkadziesiąt projektów komunikacyjnych, promocyjnych, marketingowych związanych z przedsięwzięciami biznesowymi, aktywnością pracowników i działalnością związaną ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Zawsze wysoko ceniliśmy profesjonalizm i efekty realizowanych wspólnie projektów – zapewnia Łukasz Zimnoch.
Polska Press z 318 mln zł przychodów
Od marca wszystkie dzienniki wydawane przez Polska Press Grupę mają zmienione layouty, pojawiły się również w nich wspólne dodatki tematyczne. W kolejne dni tygodnia są to: sport, ekonomia, zdrowie, tematyka kryminalna, „Puls” (ludzie, Polska, świat), a w weekend porady, ciekawostki i czas wolny.Wydawca pracuje także nad nowym, ogólnopolskim portalem horyzontalnym.
Tauron działa głównie na południu Polski, zatrudnia 25 tys. pracowników i obsługuje 5,7 mln klientów. Kapitał własny Grupy przekracza 19 mld zł. W 2021 roku przychody ze sprzedaży wyniosły 25,6 mld zł, zaś zysk netto – 385 mln zł.
W ub.r. wydawnictwo Polska Press osiągnęło niewielki wzrost przychodów, do 318 mln zł, natomiast liczba jego pracowników zmalała do 1 827. Z kolei w 2020 roku firma zanotowała 317,4 mln zł przychodów w ujęciu skonsolidowanym, a 314 mln zł w ujęciu jednostkowym (bez spółek zależnych, m.in. wydającej „Nową Trybunę Opolską” firmy Pro Media, w której Polska Press ma 53 proc. udziałów).