Polska Press Grupa, należąca do państwowego PKN Orlen, zwiększy liczbę prenumerat cyfrowych czterech swoich dzienników na południu Polski, dzięki umowie z również państwową spółką energetyczną Tauron. Tauron kupi dla pracowników prenumeraty, a dzienniki Polska Press będą drukować na swoich łamach informacje o energetycznym gigancie.
Tauron zatrudnia ponad 25 tys. osób, wiadomo jednak, że liczba wykupionych dostępów do e-wydań będzie mniejsza. Pytane przez nas spółki nie chcą ujawnić szczegółów umowy.
Według informacji „Presserwisu” od maja pracownicy Tauronu mogą bezpłatnie korzystać z e-wydań „Dziennika Zachodniego”, „Gazety Krakowskiej”, „Nowej Trybuny Opolskiej” i „Gazety Wrocławskiej”. Jednocześnie ostatecznie przestaje się ukazywać samodzielna gazeta pracownicza „Puls Taurona” (ostatni jej numer do pobrania datowany jest na październik-listopad 2021 r.) Nie miałoby to sensu, bo treści dotyczące firmy energetycznej zamieszczane będą w dziennikach raz w tygodniu.
Ta umowa opłaci się obu państwowym spółkom. Tauron ograniczy koszty związane z wydawaniem i dystrybucją swojej gazety w czterech regionach, a grupa wydawnicza będzie mogła chwalić się przyrostem e-prenumerat.
Polska Press Grupa boryka się ze spadkami sprzedaży w segmencie swoich dzienników. Średnia sprzedaż polskich dzienników regionalnych w 2021 roku – w większości należących do Polska Press – spadła o 17,5 proc. w porównaniu z 2020 rokiem. Największe spadki zanotowały „Dziennik Bałtycki” i „Dziennik Zachodni” (oba tytuły w PP). Średnia sprzedaż dzienników regionalnych objętych badaniem PBC wyniosła w 2021 roku 158 399 egz. wobec 191 905 egz. w 2020 roku. Warto zauważyć, że o wiele lepiej radzą sobie dzienniki ogólnopolskie innych wydawców – średnia sprzedaż dzienników ogólnopolskich w 2021 roku również spadła, ale tylko o 8,4 proc. w porównaniu z 2020 rokiem.
Umowy z Tauronem nie komentuje odpowiedzialny za komunikację w Polska Press Wojciech Paczyński. – Jeżeli ktoś może mieć takie informacje, to tylko Tauron – mówi, zastrzegając, że tego typu umowy objęte są klauzulą poufności.
W spółce Tauron uzyskaliśmy więcej informacji. Jak wyjaśnia Łukasz Zimnoch, rzecznik prasowy Grupy Tauron, najnowszy projekt realizowany wspólnie z Polska Press ma charakter employer brandingu.
– Pomysł połączenia wydawnictwa informującego w nowoczesny i ciekawy sposób o Grupie Tauron z prenumeratą gazet lokalnych dla pracowników dojrzewał od dłuższego czasu. Stąd gdy tylko pojawiła się taka możliwość, postanowiliśmy z niej skorzystać – mówi Zimnoch. – Treści do gazety są zbierane we wszystkich spółkach Grupy Tauron, a następnie kolegialnie wybierane są te najciekawsze. Z badań pilotażowych przeprowadzonych wśród naszych pracowników wynikało, że taka forma prenumeraty będzie cieszyła się dużym zainteresowaniem. Współpraca z wydawcą została zawarta zgodnie z prawem, a treści prezentowane są w gazetach zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Zimnoch dodaje, że Tauron współpracuje od wielu lat z dziennikami regionalnymi ukazującymi się na południu Polsce, gdzie spółka koncentruje swoją działalność biznesową. W ostatnich latach zrealizowano z „Dziennikiem Zachodnim” czy „Gazetą Wrocławską” kilkadziesiąt projektów komunikacyjnych, promocyjnych i marketingowych.