– Mogę potwierdzić, że rozstaję się z Eurozetem – mówi nam Łukasz Pieter, który był dyrektorem muzycznym Meloradia od chwili powstania stacji we wrześniu 2017 r. – Udało mi się stworzyć od zera format muzyczny tej stacji. Meloradio to był mój ulubiony radiowy projekt jak do tej pory – przyznaje Łukasz Pieter. O powodach rozstania nie chce mówić.
Również nadawca nie chce komentować tego odejścia. Od Michała Aleksandrowicza, rzecznika Eurozetu, usłyszeliśmy jedynie, że obowiązki Łukasza Pietera przejął Łukasz Borys, który jest jednocześnie koordynatorem programu Meloradia.
Czy stacja będzie szukać nowej osoby na stanowisko dyrektora muzycznego? – Nie komentujemy – słyszymy w Eurozecie.
W ostatnich tygodniach nieco zmieniła się muzyka grana na antenie Meloradia. Stacja emituje więcej współczesnych utworów, mocno ograniczono za to piosenki z poprzedniego wieku. Zapytaliśmy Łukasza Pietera, czy jego odejście ma związek z tą zmianą. – Dla mnie to już zamknięty temat, dlatego nie chcę w żaden sposób odnosić się do tego, co obecnie dzieje się w stacji – mówi Pieter.
– Meloradio nie zmienia formatu muzycznego – przekonuje jednak Michał Aleksandrowicz.
Łukasz Pieter z Grupą Eurozet formalnie jest związany do końca czerwca. Co dalej? – Sporo czasu na zasłużony odpoczynek, a później na kolejne plany zawodowe, ale o nich nie mogę jeszcze nic powiedzieć – mówi Pieter.
Najpierw w RMF, później w Eurozecie
Łukasz Pieter z mediami jest związany od 1999 r. Najpierw przez osiem lat pracował w Polskim Radiu Katowice. Był tam m.in. reporterem, wydawcą i prezenterem. Pracował też w redakcji muzycznej. W 2007 r. został szefem muzycznym RMF MAXXX. W latach 2010-2013 był jedną z osób programujących muzykę w RMF FM oraz wydawcą internetowych kanałów muzycznych w RMF ON.
W lipcu 2013 r. Łukasz Pieter dołączył do Grupy Eurozet i został dyrektorem muzycznym nowej stacji – Radia ZET Gold, które zajęło miejsce Planety FM. Stacja grała największe przeboje ostatnich dekad. Cztery lata później ten projekt radiowy zlikwidowano, a na tych samych częstotliwościach słuchacze usłyszeli Meloradio. Stacja reklamowała się jako ta, która jest adresowana do osób „lubiących zwolnić tempo, aby poczuć się dobrze”. Rozgłośnia nadaje muzykę w formacie easy listening (na ogół delikatne, spokojne przeboje z ostatnich pięciu dekad ze współczesnymi utworami). To pierwszy tego typu profil muzyczny radia w Polsce.
Według badania Radio Track w okresie od stycznia do marca 2022 r. Meloradio miało 0,9 proc. udziału w rynku słuchalności radia wobec 1 proc. rok wcześniej.