Według wskazań Sotrendera, który stosuje wskaźnik INI, pomiędzy 1 a 25 kwietnia wKatowicach.eu uzyskał ponad 6735 punktów, przy średniej dla ocenianych serwisów miejskich na poziomie niespełna 1935 pkt. – Sotrender umożliwia śledzenie konkurencyjnych profili, co pozwala uczyć się na ich doświadczeniach i wyciągać wnioski z ich działań, by optymalizować własną strategię – wyjaśnia Kamil Zatoński, redaktor naczelny wKatowicach.eu.
Aktywność fanów na FB przekłada się na wzrost ruchu w samym serwisie. W pierwszym miesiącu działalności wKatowicach.eu miał ponad 120 tys. unikalnych użytkowników, obecnie 150 tys., którzy generują 750 tys. odsłon.
Na wskaźnik INI, który jest autorskim pomysłem Sotrendera, składają się wszystkie aktywności fanów, oceniane pod kątem ich wagi dla każdego z mediów społecznościowych. Narzędzie przyznaje 1 punkt polubieniom, 4 punkty komentarzom i 16 punktów udostępnieniom. Pozwala to na kompleksową ocenę popularności postów na Facebooku, lepszą niż ta, którą zapewnia jego wewnętrzny darmowy system engagement rate.
– Interactivity Index to jeden z kluczowych wskaźników związanych z zaangażowaniem w social media – potwierdza Ania Ledwoń-Blacha, creative owner agencji More Bananas. – Pomaga również w ocenie obiektywnej tego, jakie treści budzą największe zaangażowanie.
Według wskazań Sotrendera w ciągu pierwszych trzech tygodni kwietnia liczba odbiorców facebookowego profilu wKatowicach.eu wzrosła o niemal 25 proc. W zestawieniu wyników uwzględniono profile innych katowickich serwisów. Za należącym do miejskiej spółki Katowicka Agencja Wydawnicza portalem wKatowicach.eu znalazły się: Dziennikzachodni.pl (2360 pkt) infoKatowice.pl (1692 pkt), Katowice24.info (1118 pkt), 24KATO.pl (954 pkt), Katowice.wyborcza.pl (683 pkt).