Warszawa zapłaci 241 tys. zł Agorze za promocję Nagrody im. Kapuścińskiego

Miasto Stołeczne Warszawa jest organizatorem i fundatorem Nagrody, partnerem jest Fundacja im. Ryszarda Kapuścińskiego Herodot. Konkurs współorganizuje redakcja „Gazety Wyborczej”

Urząd m.st. Warszawy zapłaci Agorze 241 tys. zł za przeprowadzenie kampanii promocyjnej XIII edycji Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego i wydarzeń jej towarzyszących.

Agora SA organizuje wydarzenie we współpracy z miastem od 2010 roku. Rodzina Ryszarda Kapuścińskiego wyraziła zgodę na użycie w nazwie imienia i nazwiska reportażysty pod warunkiem, że partnerem w organizacji nagrody będzie spółka, do której należy „Gazeta Wyborcza”. Umowa na przeprowadzenie działań promocyjnych została podpisana 20 kwietnia br., o czym poinformował ratusz.

W tegorocznej edycji była rekordowa liczba zgłoszeń. Ze 143 otrzymanych książek jury wybrało finałową piątkę. Są to: „Zjadanie Buddy. Życie tybetańskiego miasteczka w cieniu Chin” Barbary Demick, „Spinalonga. Wyspa trędowatych” Małgorzaty Gołoty, „Pogrzebana. Życie, śmierć i rewolucja w Egipcie” Petera Hesslera, „Izbica, Izbica” Rafała Hetmana oraz „Potosí. Góra, która zjada ludzi” Andrei Izagirre.

W kapitule konkursu są: reportażystka Katarzyna Surmiak-Domańska, tłumacz i pierwszy agent literacki Kapuścińskiego Willam R. Brand, dziennikarka Elżbieta Sawicka, reportażysta Wojciech Jagielski oraz białoruska poetka Taciana Niedbaj. Funkcję sekretarzyni nagrody pełni Maria Krawczyk.