Przed świętami (14 kwietnia) obchodził 50. urodziny. Kilka dni później (19 kwietnia) napisał na Facebooku i Instagramie, że zawiesza telewizyjną aktywność. Przemek Kossakowski to dziennikarz, który od początku istnienia stacji TTV był z nią związany.
Jak wyjaśnia w swoich mediach społecznościowych, decyzję podjął z dwóch „bardzo ważnych” powodów. „Po pierwsze, od dłuższego czasu pracuję nad projektem, który już wkrótce będzie wymagał ode mnie pełnej uważności. Po drugie, myślę, że po dekadzie pracy w mediach, uczciwym będzie zastanowić się, czy nadal mam coś ciekawego do powiedzenia i czy w ogóle nadal chcę to robić” – pisze na Facebooku.
Kossakowski dodaje, że nie wie, jak długo potrwa przerwa i czy jeszcze wróci do telewizji. Dziennikarz w poście podziękował m.in. widzom. „Gdyby nie Wy, nie byłoby programów, które prowadziłem, bardzo Wam za to dziękuję. Mam nadzieję, że w zamian dałem Wam wzruszenia, którym czasami zdarzyło się być czymś więcej niż tylko rozrywką” – czytamy w jego pożegnalnym wpisie.
Prezenter podziękował też kolegom ze stacji TTV, „z którymi od pierwszego dnia współtworzył stację”. „Pamiętam, jak nikt w nas nie wierzył. Zrobiliśmy kawał dobrej roboty, jestem dumny, że mogłem być częścią tej niezwykłości. Na koniec chciałbym podziękować mojej przyjaciółce, Lidce Kazen, która dziesięć lat temu uwierzyła w bezrobotnego artystę, powierzając mu prowadzenie programów telewizyjnych, a dziś przyjmuje moją decyzję ze zrozumieniem i szacunkiem” – pisze Przemek Kossakowski.
Zapytaliśmy w TTV, czy projekty telewizyjne z udziałem prezentera („Projekt Cupid” i „Down the Road”) będą kontynuowane, ale z innym prowadzącym. Przedstawiciele stacji nie odpowiedzieli na nasze pytanie ani nie chcieli komentować wpisu dziennikarza.
Programy Kossakowskiego w TTV
W ostatnim czasie Przemek Kossakowski w telewizji TTV prowadził (razem z Barbarą Kurdej-Szatan) program randkowy „Project Cupid”, którego bohaterami były osoby z niepełnosprawnością. Eksperci pomagali im znaleźć idealnych kandydatów na randkę w ciemno. Z kolei prowadzący prowadzili rozmowy z bohaterami.
Program oparty jest na belgijskim formacie. Stoją za nim ci sami ludzie, którzy stworzyli m.in. program „Down the Road” – jego trzecią edycję stacja TTV pokazała jesienią ub.r. Tu prowadzącym również był Przemek Kossakowski. Dziennikarz wraz z bohaterami – osobami z zespołem Downa – ruszał w podróż po świecie, gdzie wspólnie mierzyli się ze stereotypami, które często określały ich jako niesamodzielnych i wymagających opieki. –
To pozytywna opowieść o świecie, w którym jest miejsce dla każdego. Ale tym razem bardziej niż wcześniej zobaczymy, że osoby z niepełnosprawnościami potrzebują wsparcia – mówił Przemek Kossakowski, komentując trzeci sezon programu. – Bez pomocy ze strony systemu, ale też innych ludzi, funkcjonowanie w społeczeństwie jest bardzo trudne, i dotyczy to każdego człowieka, a osoby z niepełnosprawnościami dotyczy szczególnie. To ważne przesłanie, które często nam umyka.
Za program „Down the Road” dziennikarz otrzymał nagrodę Lodołamacze 2020 w kategorii „dziennikarz bez barier”.
Do TTV Przemek Kossakowski dołączył na początku 2012 r., gdy stacja startowała. Najpierw był tam zatrudniony jako dokumentalista. Z czasem zaczął prowadzić programy. Prezenter był w przeszłości gospodarzem „Kossakowski. Inicjacja”, gdzie pokazywał dzień z życia przedstawiciela wybranego zawodu. Jako prowadzący drugiego sezonu reality show „Dzień, w którym pojawiła się forsa” towarzyszył rodzinom w trudnej sytuacji materialnej, które otrzymały dużo pieniędzy do wydania. Wiosną 2015 r. prowadził show „Kossakowski. Nieoczywiste”, w którym odwiedzał wybrane miejsca za granicą. Dwa lata później można go było zobaczyć w programie „Być jak”, w którym dziennikarz wcielał się w znane osoby publiczne (m.in. Kingę Rusin, Krzysztofa Rutkowskiego, Jarosława Kreta), upodabniając się do bohaterów nie tylko fizycznie, ale też naśladując ich gesty, mimikę, sposób mówienia i zachowania.
Przemek Kossakowski w zeszłym roku otrzymał Telekamerę 2021, nagrodę „Tele Tygodnia” w kategorii „osobowość telewizyjna”.
Dziennikarz ponad dwa lata temu rozpoczął współpracę z marką samochodową Land Rover. W ramach kampanii reklamowej przygotowano kilka serii filmów prezentujących podróże Kossakowskiego autami partnera.