Nadawca zawnioskował do KRRiT o umieszczenie w jego obecnej koncesji punktu mówiącego o tym, że reklamy w TV Trwam nie mogą zajmować więcej niż trzy minuty w ciągu godziny zegarowej. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przychyliła się do wniosku fundacji. Wcześniej limit nie był określony, więc stacja mogła nadawać bloki reklamowe zgodnie z limitem z ustawy o radiofonii i telewizji (w godz. 6-18 reklamy nie mogą przekroczyć 144 minut, a między 18–24 – 72 minut). W praktyce jest to ok. 12 minut spotów w godzinie. TV Trwam jednak i tak nadaje spoty w ograniczonym zakresie, a utrzymuje się m.in. dzięki wpłatom od widzów.
Dzięki decyzji KRRiT nadawca zapłaci mniej za koncesję, o której przedłużenie się ubiega. Zgodnie z rozporządzeniem Krajowej Rady z 2018 roku opłata za udzielenie licencji na rozpowszechnianie programu, w którym reklamy zajmują nie więcej niż trzy minuty w ciągu godziny, wynosi 50 proc. opłaty wyliczonej w standardowy sposób, czyli m.in. na podstawie liczby mieszkańców w zasięgu sygnału kanału.
Dziesięcioletnia naziemna koncesja TV Trwam kosztowała w 2013 roku 12,9 mln zł. Fundacja płaci za nią w ratach po 1,29 mln zł. KRRiT już jednak zmniejszyła ostatnią, dziesiątą ratę do 717,9 tys. zł.
Wniosek nadawcy o przedłużenie koncesji złożono w styczniu. Obecna koncesja TV Trwam obowiązuje do 12 marca 2023 roku. KRRiT nie zajmowała się jeszcze rekoncesjonowaniem stacji.