Wewnątrz wydania „Naszego Miasta” znalazła się czterostronicowa wkładka, a w niej – w języku ukraińskim – najważniejsze informacje, ujęte w formie poradnika, takie jak np. kwestie przyznawania numeru PESEL, czy znalezienia pracy.
Poradnik przygotował dział dodatków „Dziennika Bałtyckiego”. – Jako cała grupa wydawnicza od początku angażujemy się w pomoc uchodźcom z Ukrainy. W Gdańsku postanowiliśmy skupić się na pomocy w znalezieniu pracy i załatwieniu najważniejszych kwestii urzędowych, stąd pomysł wkładki – mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Artur Kiełbasiński, redaktor naczelny „Dziennika Bałtyckiego”.
Gazeta w nakładzie 17 tys. egzemplarzy będzie dystrybuowana na terenie Trójmiasta, a dodatkowo dostarczona zostanie też do 10 punktów w Gdańsku, Sopocie i Gdyni, w których obywatele Ukrainy mogą załatwić formalności związane z pobytem na Pomorzu. Jak zapewnia szef „Dziennika Bałtyckiego”, pismo będzie rozdawane także w miejscach, gdzie przebywają obecnie uchodźcy.
Polska Press pomaga
To kolejna już inicjatywa tytułów Polska Press, pomagająca wojennym uchodźcom. W pierwszej dekadzie marca także zespół „Głosu Wielkopolski” przygotował podobny bezpłatny informator w języku ukraińskim dla uchodźców. Magazyn dostępny był w całej Wielkopolsce, a dowiedzieć można się było z niego m.in. podstawowych informacji o Polsce, regionie i udzielanej pomocy. Nad całością czuwali redaktorzy „Głosu” – Rafał Cieśla i Leszek Waligóra.
Kilka dni temu natomiast dzienniki regionalne, należące do Polska Press zamieściły list do Rosjan i prośbę do Polaków, aby udostępniać go szeroko w mediach społecznościowych. Celem publikacji miało być pobudzenie obywateli Rosji do powstrzymania wojny. Pod apelem podpisali się zarząd i zespół Polska Press.
Tytuły wydawane przez Polska Press Grupę od wtorku mają zmienione layouty, pojawiły się również wspólne dla wszystkich dzienników dodatki tematyczne. W kolejne dni tygodnia będą to: sport, ekonomia, zdrowie, tematyka kryminalna, „Puls” (ludzie, Polska, świat), a w weekend porady, ciekawostki i czas wolny.
W grudniu ub.r. platformę Nasze Miasto (Polska Press), jako serwis www i aplikacja mobilna, odwiedziło 8,42 mln internautów, co zapewniło 28,33 proc. zasięgu – pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.