Dokument, do którego dotarł „Press”, zakłada w radiowej Jedynce w 2022 roku 49 proc. audycji słownych, co oznacza spadek z 61 proc. planowanych wcześniej na ten rok. W podziale na kategorie programowe mniejszy ma być udział informacji (spadek z 22 proc. do 21 proc.), kultury (z 21 proc. do 18 proc.) i edukacji (z 12 proc. do 11 proc.). Zwiększony – publicystyki (wzrost z 9 proc. do 10 proc.) i rozrywki (z 27 proc. do 31 proc.). Na podobnym poziomie (3 proc.) utrzymany zostanie odsetek treści sportowych.
W radiowej Trójce zmniejszy się – względem poprzednich planów na 2022 rok – udział publicystyki (spadek z 24 proc. do 14 proc.) i kultury (z 44 proc. do 39 proc.), a zwiększy – rozrywki (wzrost z 12 proc. do 28 proc.). Na identycznym poziomie będzie informacja (7 proc.), edukacja (5 proc.) i sport (2 proc.).
Polskie Radio nie odpowiedziało w piątek na nasze pytanie o powody zmian.