Informację przekazał wiceminister edukacji Tomasz Rzymkowski w odpowiedzi na interpelację Małgorzaty Kidawy-Błońskiej, wicemarszałkini Sejmu z Platformy Obywatelskiej. Zeszłoroczne umowy z TVP opiewały na 1,27 mln zł, a z Polskim Radiem – na 194 tys. zł.
W 2021 roku resort edukacji zawierał umowy z TVP m.in. na przeprowadzenie kampanii edukacyjno-informacyjnej związanej z Dniem Nauki Polskiej w „Pytaniu na śniadanie” TVP 2, poranku TVP Info „Wstaje dzień” i TVP 3. Najwięcej kosztowała jednak produkcja i emisja spotów w ramach promocji projektu SOWA/Małe Centra Nauki Kopernik (630 tys. zł).
Wśród umów z Polskim Radiem największe – na 82 tys. zł – dotyczyły produkcji i emisji spotu projektu naukowego „Laboratoria Przyszłości” w ramach kampanii społecznej dotyczącej popularyzacji nauki.