UOKiK zgodził się na przejęcie Edipresse przez Burda Media Polska

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny wydał zgodę na przejęcie przez Burda Media Polska kontroli nad Edipresse Polska. Jak podał UOKiK „przeprowadzone postępowanie i wnikliwe badanie rynku wykazały, że transakcja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji”.

„Zgodnie z dotychczasowym orzecznictwem polskiego i europejskich urzędów ochrony konkurencji, a także Komisji Europejskiej, Prezes UOKiK uznał, że wydawcy prasy konkurują ze sobą na rynkach poszczególnych rodzajów gazet. W trakcie postępowania przeprowadzone zostało wnikliwe badanie rynku luksusowych czasopism dla kobiet, na którym pokrywa się działalność uczestników koncentracji. Przenalizowano również sytuację na węższych rynkach produktowych, obejmujących czasopisma o życiu gwiazd i premium dla kobiet” – czytamy w komunikacie UOKiK.

„Zbadano m.in. wielkość płatnego rozpowszechniania czasopism, przychody z ich sprzedaży oraz przychody ze sprzedaży powierzchni reklamowej w poszczególnych tytułach. Prezes Urzędu wziął również pod uwagę dynamiczne zmiany dotyczące wydawców prasy, związane głównie z zamykaniem niektórych tytułów” – wyjaśnił UOKiK.

„Nasze postępowanie i dokładna analiza rynku pokazały, że koncentracja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji. W dużej mierze wpływ miała na to sytuacja na rynku i zamykanie kolejnych tytułów przez uczestników koncentracji i ich konkurentów. Burda Media Polska po transakcji nadal będzie musiała rywalizować z innymi wydawcami, a czytelniczki nie będą miały ograniczonego dostępu do ulubionych czasopism oraz nie będą musiały obawiać się znacznego i nieuzasadnionego ekonomicznie wzrostu cen. Dlatego wydałem zgodę na koncentrację” – skomentował w komunikacie prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

10 maja 2021 roku spółka Burda Media Polska złożyła w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek dotyczący koncentracji polegającej na przejęciu wyłącznej kontroli nad Edipresse. Transakcja przejęcia Edipresse obejmuje m.in. dwutygodniki „Party” i „Viva!” oraz 13 tytułów true stories, a także serwisy Wizaz.pl, Polki.pl, Mamotoja.pl, Gotujmy.pl, Party.pl, Viva.pl i Urodazycia.pl. Burda na decyzję UOKiK czekała ponad 9 miesięcy.