TVN Grupa Discovery podkreśla, że funkcjonujące w spółce mechanizmy przeciwdziałające niepożądanym zachowaniom „stanowią swego rodzaju rynkowy wzór”. Firma nie zdradza, ile ostatnio rozpatrywała spraw dotyczących mobbingu i czy w związku z potwierdzonymi przypadkami rozstała się z jakimś pracownikiem bądź współpracownikiem.
Niedawno spytaliśmy największe polskie media, jakie kroki przedsiębiorą dla ochrony swoich pracowników przed mobbingiem. Jak się okazało, w ostatnich latach zgłaszano pojedyncze przypadki nieprawidłowości.
A jak wygląda sytuacja w TVN? – TVN Grupa Discovery działa według zasad globalnego Kodeksu Etyki, to jest w oparciu o najwyższe standardy etyczne. Jesteśmy organizacją międzynarodową, a TVN jest integralną częścią Discovery, dlatego w Polsce obowiązują te same standardy etyczne, co w innych krajach, w których prowadzimy działalność. W spółce obowiązuje również polityka w zakresie zachowań niepożądanych – informuje biuro prasowe TVN Grupa Discovery.
Biuro podkreśla, że wdrożone mechanizmy funkcjonują sprawnie jako efekt wieloletnich doświadczeń, sprawdzonych w praktyce. – Stanowią swego rodzaju rynkowy wzór – dodaje.
– Dokładamy wszelkich starań, aby nasza firma była przyjaznym miejscem pracy. Już na etapie onboardingu, tj. adaptacji i wprowadzenia nowych pracowników w najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania firmy, zwracamy uwagę na kwestię etyki, wspólnych wartości i zasad, którymi się kierujemy. Każdy nowy pracownik odbywa obowiązkowe szkolenie z etyki i prowadzenia działalności w sposób uczciwy i transparentny oraz kurs na temat budowania środowiska pracy opartego na równości i różnorodności – informuje biuro prasowe.
TVN podkreśla, że w późniejszej pracy regularnie przypomina pracownikom o systemie ethics & compliance oraz zachęca ich do udziału w szkoleniach z tego obszaru. – Zwłaszcza managerów, którzy posiadają własne zespoły, edukujemy w zakresie działań niepożądanych i uczulamy na kwestie ochrony pracowników przed dyskryminacją i złym traktowaniem – dodaje biuro prasowe spółki. I zaznacza, że w przypadku stwierdzenia faktycznych czy potencjalnych nieprawidłowości, naruszenia prawa czy złamania wyznawanych przez firmę zasad etyki, jej pracownicy i współpracownicy „mają wiele możliwości zgłoszenia zastrzeżeń i podjęcia skutecznych działań”.
Całodobowa linia zaufania
– Prowadzimy również linię zaufania Discovery Ethics Point. Można z niej skorzystać wykonując bezpłatne połączenie na dedykowany dla Polski numer telefonu lub wypełniając formularz na stronie internetowej. Infolinia jest dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Działa w języku polskim i umożliwia kontakt anonimowy – zaznacza biuro prasowe TVN. – Bardzo poważnie podchodzimy do zgłoszeń dotyczących zachowań niezgodnych ze standardami etycznymi naszej firmy. Pracownicy i współpracownicy, którzy w dobrej wierze zgłaszają wątpliwości co do działań, które mogą być niezgodne z naszym kodeksem etyki, zasadami lub przepisami prawa, mogą liczyć na wsparcie i pomoc. Postępowania wewnętrzne prowadzimy ze szczególną uwagą oraz rzetelnością – dodano.
TVN nie informuje jednak, ile w ostatnich latach było rozpatrywanych spraw o mobbing w TVN oraz czy z powodu potwierdzonych zarzutów o mobbing spółka rozstała się z kimś w tym czasie. – Każde zgłoszenie traktowane jest poważnie i w sposób poufny, a przekazane informacje docierają do ograniczonego grona osób. Wszystkie zgłoszenia wnikliwie badamy. Z uwagi na poszanowanie prywatności Discovery nie udziela nikomu postronnemu informacji o przebiegu i skutkach wewnętrznych postępowań, w tym również o podejmowanych w ich wyniku działaniach dyscyplinujących wobec konkretnych osób, jeżeli takie są podejmowane – przekazało nam biuro prasowe.
W 2015 roku w TVN powołano komisję, która miała na celu zweryfikowanie rozpowszechnianych publicznie twierdzeń, że osoby zatrudnione w TVN mogły być przedmiotem mobbingu lub molestowania w miejscu pracy.