– Monika Tarka będzie wspierać redakcję m.in. w razie nieobecności innych prowadzących programy rozgłośni – informuje nas Agata Staniszewska, rzeczniczka prasowa Agory. – W tym tygodniu można ją było usłyszeć w „Pogodnym Poranku Radia Pogoda”, w którym zastąpiła Joannę Kruk.
Monika Tarka jest radiowcem z wieloletnim doświadczeniem. Zaczynała pracę w branży radiowej w Trójce. Później przez prawie 25 lat była związana z Radiem WAWA. Najdłużej prowadziła tam poranne programy razem ze swoim mężem Robertem Kilenem. W Radiu WAWA byli gospodarzami pasma „Z parą od rana” (przez 15 lat), wcześniej ich audycja nosiła tytuły: „Przebojowe małżeństwo” i „Poranny ekspress”. Monika Tarka była też w Radiu WAWA gospodynią programu „Babka rockowa”.
Monika Tarka (wraz z Robertem Kilenem) odeszli z Radia WAWA w marcu 2016 r. Oboje dołączyli do radiowej Jedynki, gdzie byli gospodarzami m.in. porannego programu „Podwójne espresso”. W 2018 r. byli głównymi prowadzącymi „Lato z radiem”. Po jego zakończeniu rada programowa Polskiego Radia przyjęła krytyczną uchwałę w sprawie tej audycji oraz trasy koncertowej i zdecydowano o przygotowaniu nowej formuły.
Rok później Monika Tarka i Robert Kilen odeszli z Polskiego Radia (dziś Robert Kilen jest jednym z prezenterów Polskiego Radia Kierowców). W sierpniu 2019 r. para wystartowała z własnym kanałem na YouTubie. W Kilen TV przygotowywali programy o tematyce rozrywkowej oraz motoryzacyjnej.
Monika Tarka w swojej działalności w mediach m.in. przeprowadzała wywiady, prowadziła koncerty i imprezy plenerowe, była też redaktorką serwisów internetowych.
Zmiany personalne w Radiu Pogoda
Na początku lutego Agata Jońska została szefową Radia Pogoda. Zastąpiła na tym stanowisku Agnieszkę Kasprzyk, która rozstała się z rozgłośnią po ponad 20 latach pracy w Agorze.
Radio Pogoda dołączyło do portfolio Grupy Radiowej Agory w 2015 r. Obecnie programy stacji można słuchać w ośmiu miastach: w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku (częściowo też w Sopocie i Gdyni), Bydgoszczy, Opolu, na Śląsku, a także w internecie. Na antenie Radia Pogoda grane są utwory z kilku dekad XX wieku – od lat 30. do 70.
W trzecim kwartale ub.r. przychody Grupy Agora w segmencie radiowym wzrosły o 16,3 proc. do 25,7 mln zł, z czego wpływy reklamowe zwiększyły się o 11,7 proc. do 21,9 mln zł. W sprawozdaniu Agory zwrócono uwagę, że wartość całego rynku reklamy radiowej wzrosła w tym okresie tylko o 4 proc.
Z danych Radio Track wynika, że w okresie od listopada 2021 r. do stycznia 2022 r. średni udział Radia Pogoda pod względem słuchania wyniósł 1 proc.