10 maja 2021 roku spółka Burda Media Polska złożyła w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek dotyczący koncentracji polegającej na przejęciu wyłącznej kontroli nad Edipresse. Od tego czasu minęło już ponad dziewięć miesięcy, a Urząd nie podjął w tej sprawie decyzji.
„Typowa długość postępowania”
– Postępowanie jest w końcowej fazie. Jego długość jest typowa dla postępowań prowadzonych w tzw. drugiej fazie, w których niezbędne jest badanie rynku, a sprawa jest analizowana wielowątkowo – napisał departament komunikacji UOKiK.
O tym, że koncentracja Burdy trafiła do drugiego etapu, UOKiK poinformował w lipcu. Do drugiego etapu przechodzą sprawy skomplikowane i wymagające dalszej analizy rynku. Wówczas termin rozpatrzenia wydłuża się o kolejne cztery miesiące i ewentualnie dodatkowy czas, w którym UOKiK czeka na dodatkowe informacje i dokumenty.
– Procedury UOKiK związane z weryfikacją wniosku Burda Media Polska w sprawie przejęcia Edipresse Polska są w toku. Pozostajemy w kontakcie z Urzędem i oczekujemy decyzji dotyczącej tej transakcji. Mamy nadzieję, że będzie ona pozytywna. Na obecnym etapie nie komentujemy spodziewanego terminu zakończenia postępowania, jako że nie zależy on od Burda Media Polska – poinformowała Dorota Górska, reprezentująca Burda Media Polska w relacjach z mediami.
Orlen przejął Polska Press w niecałe 2 miesiące
W przypadku ostatniego głośnego przejęcia na rynku prasowym, czyli zakupu Polska Press przez PKN Orlen, postępowanie trwało niespełna dwa miesiące. Z kolei w przypadku przejęcia Eurozetu przez Agorę, które spotkało się z decyzją odmowną, czekano ponad 14 miesięcy.
Transakcja przejęcia Edipresse obejmuje m.in. dwutygodniki „Party” i „Viva!” oraz 13 tytułów true stories, a także serwisy Wizaz.pl, Polki.pl, Mamotoja.pl, Gotujmy.pl, Party.pl, Viva.pl i Urodazycia.pl.
W rękach szwajcarskiego koncernu Edipresse nadal pozostanie polskie wydawnictwo, które zajmuje się publikacją książek i kolekcji wydawniczych, magazynów custom publishing oraz jest właścicielem szkoły językowej Lincoln.
Pod koniec stycznia br. Burda Media Polska zdecydowała o zamknięciu swoich tytułów związanych z marką „Focus” oraz magazynów „Elle Man” i „Samo Zdrowie”.