We „W tyle wizji” piosenka disco polo do żartu z Donalda Tuska, twórcy oburzeni

Piosenką zilustrowano kilka kadrów z Donaldem Tuskiem

TVP Info w piątkowym wydaniu „W tyle wizji” wykorzystała utwór „Dziewczyno z Konsumu” zespołu Boomcyk. Piosenka była ilustracją materiału o Donaldzie Tusku. Zaprotestowali twórcy, którzy podkreślili, że utwór znalazł się na antenie bez ich wiedzy i zgody. „Jakiekolwiek wykorzystywanie utworu do celów politycznych jest wbrew naszej woli” – dodali.

11 lutego prowadzący „W tyle wizji” Stanisław Janecki i Krzysztof Feusette mówili m.in. o ugrupowaniu Polska 2050 Szymona Hołowni. Przywołali rozmowę Jacka Nizinkiewicza z „Rzeczpospolitej” z europosłanką Różą Thun.

Zaraz po niej pojawiła się zbitka materiałów pokazujących Donalda Tuska. Ścieżką dźwiękową był utwór disco-polo „Dziewczyno z Konsumu”. „Ty wariacie spróbuj mnie zrozumieć, że tej nocy nie będziesz z mej chochli chlać. Może kiedyś mnie spotkasz w »Konsumie«, a ja zupy ci będę mogła dać” – można było usłyszeć.

Fragment można zobaczyć na poniższym wideo (początek od 9:16).

Dzień później autorzy tekstu piosenki Kamil Kokot i Dominik Waś zamieścili oświadczenie na Facebooku. Podkreślili, że utwór wykorzystano na antenie TVP Info bez ich zgody i wiedzy.

„Posłużenie się piosenką w takim kontekście jest naganne i nie może mieć miejsca. Jako autorzy tekstu i kompozycji mieliśmy zupełnie inne przesłanie tworząc ten utwór. Jakiekolwiek wykorzystywanie utworu do celów politycznych jest wbrew naszej woli. Takie bezprawne wykorzystanie utworu mogłoby sugerować nasze poparcie dla partii rządzącej oraz zaangażowanie w tworzenie materiałów dotyczących Donalda Tuska, a to nie jest zgodne z prawdą i wprowadza w błąd naszych fanów i opinię publiczną” – zaznaczyli.

To nie pierwsze tego typu wydarzenie. W 2018 roku „W tyle wizji” wykorzystało „Jak słodko zostać świrem” zespołu Big Cyc do ilustracji protestów pod Sejmem. Lider grupy Krzysztof Skiba chciał wtedy miliona złotych, TVP odpowiadała, że wszystko odbyło się zgodnie z prawem. Orlen, Lotos i PZU w TVP i Polsacie reklamowały się za ponad 100 mln zł, w stacjach TVN za 2 mln zł

W 2021 roku średni udział w oglądalności TVP Info wyniósł 6,83 proc. (dane Nielsen Audience Measurement).Stacja zanotowała rok do roku spadek o 13,32 proc.

Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-tyle-wizji-tvp-info-piosenka-donald-tusk-dziewczyno-z-konsumu-zespol-boomcyk