W czwartek Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji kolejny raz nie przedłużyła na następne 10 lat koncesji naziemnej TVN7. Aktualna wygasa 25 lutego, a spółka TVN złożyła wniosek ponad rok przed tym terminem.
W czwartek Stowarzyszenie Dziennikarzy Rzeczypospolitej Polskiej opublikowało oświadczenie, w którym podkreśla, że TVN7 „spełnia wszelkie wymogi określone prawem, dopełnione także zostały niezbędne, a wymagane formalności”. Zdaniem SDRP zwlekanie rady to „kolejny przykład opieszałego i tendencyjnego działania KRRiT na szkodę rynku medialnego w Polsce”.
Stowarzyszenie uważa, że pozbawienie TVN7 możliwości nadawania programu w systemie naziemnym jest ciosem dla „milionów widzów”. „Szczególnie młodych, korzystających z bezpłatnego dostępu do interesujących filmów i nowoczesnych form rozrywki. Można odnieść wrażenie, że niektórzy członkowie KRRiT zapomnieli, iż interes społeczny, a nie partykularyzm, powinien być dewizą ich działalności w KRRiT” – dodaje SDRP.
Prezydium Zarządu Głównego SDRP krytycznie ocenia pracę KRRiT i sprzeciwia się „próbom upolityczniania decyzji koncesyjnych”.
Grupa TVN apeluje do widzów ws. koncesji TVN7
Od wtorku w kanałach TVN Grupy Discovery pojawiają się spot i napis przy grafikach ekranowych informujące, ile dni pozostało do wygaśnięcia obecnej koncesji TVN7, oraz zachęcające widzów do pisania w tej sprawie skarg do KRRiT.
– Odebranie darmowej rozrywki najbardziej uderzy w zwykłego widza. Emitując spot chcemy uświadomić naszym widzom, że ich ulubione programy, seriale i bohaterowie mogą wkrótce zniknąć z ekranu. Prosimy ich więc o wsparcie. Mogą realnie pomóc apelując do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o przyznanie nam koncesji na kolejny okres – wyjaśniła Katarzyna Mazurkiewicz, dyrektor programowa TVN7.
– Jeśli KRRiT nie wyda decyzji o przedłużeniu koncesji dla TVN7, co jest jej obowiązkiem wynikającym z prawa, widzowie utracą bezpłatny dostęp do największego kanału rozrywkowego w Polsce. Wielu z nich zostanie całkowicie pozbawionych możliwości oglądania stacji – podkreśliła TVN Grupa Discovery w komunikacie.
W minionym tygodniu firma poinformowała, że uzyskała w Holandii koncesję satelitarną dla TVN7, więc kanał dalej będzie mógł być dostępny w sieciach kablowych i na platformach cyfrowych.
W 2021 roku TVN7 miał 3,60 proc. udziału w rynku oglądalności (dane Nielsen Audience Measurement).