Alicja Defratyka, Jakub Wiech i Maciej Kawecki felietonistami „Gazety Wyborczej”

Alicja Defratyka

Felietony do działu Ekonomia+ „Gazety Wyborczej” (Agora) zaczęła pisać ekonomistka Alicja Defratyka. W styczniu do grona felietonistów Ekonomii+ dołączyli Jakub Wiech i Maciej Kawecki.

W styczniu br. Alicja Defratyka zakończyła 3-letnią współpracę z platformą Spot Data Ignacego Morawskiego, którą w 2017 roku przejął wydawca „Pulsu Biznesu”, a na początku ub.r. przeobraził w Analizy PB.

– Czas na nowy-stary rozdział, ponieważ postanowiłam skupić się na rozwijaniu mojego projektu ciekaweliczby.pl, który realizuję już od 5 lat. Celem projektu ciekaweliczby.pl jest przybliżanie opinii publicznej wartych poznania faktów społeczno-ekonomicznych, opartych na konkretnych danych liczbowych, a także przyczynianie się do szerszego wykorzystywania danych w różnych obszarach naszego życia – wyjaśniła.

Skoro dziś poniedziałek, to nowa felietonistka w https://t.co/vIyAhNeQoW. Twórczyni Ciekawych Liczb @AlicjaDef witamy na pokładzie. https://t.co/e0QaUjeThy

— Sebastian Ogórek (@ogoreksebastian) February 7, 2022

Jakub Wiech i Maciej Kawecki z felietonami w „Gazecie Wyborczej”

W styczniu br. felietony do działu ekonomicznego „Gazety Wyborczej” zaczęli pisać Jakub Wiech – zastępca redaktora naczelnego Energetyka24.com oraz Maciej Kawecki – prorektor Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie i prezes Instytutu Polska Przyszłości im. S. Lema.

W październiku ub.r. redaktorem naczelnym Wyborcza.biz, serwisu internetowego „Gazety Wyborczej”, został Sebastian Ogórek. Zastąpił Wojciecha Pelowskiego, który odszedł z Agory.

Według danych PBC w czwartym kwartale 2021 r. średnie rozpowszechnianie płatne razem „Gazety Wyborczej” wynosiło 56 975 egz., o 13,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast liczba subskrybentów cyfrowych dziennika zwiększyła się przez rok o ok. 20 tys., na koniec ub.r. przekroczyła 280 tys.

W trzecim kwartale 2021 roku. wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” wzrosły o 2 proc. do 25 mln zł, a ze sprzedaży jej oferty reklamowej – o 18,3 proc. do 14,9 mln zł. Z początkiem stycznia „Gazeta Wyborcza” we wtorki, środy i czwartki zdrożała z 3,99 do 4,99 zł, a w piątki – z 5,99 do 6,99 zł.