Z naszych informacji wynika, że UOKiK zamierza sprawdzić, czy nie dochodzi do zmowy rynkowej przy realizacji badania słuchalności i tworzenia wspólnych pakietów handlowych przez nadawców radiowych.
W poniedziałek kontrolerzy UOKiK weszli do biur Grupy RMF, Eurozetu, Grupy Radiowej Agory i Grupy ZPR Media. Na zlecenie tych nadawców, zrzeszonych w Komitecie Badań Radiowych, realizowane jest przez Kantar badanie słuchalności Radio Track.
Jak ustaliliśmy, nadawcy mają zakaz wypowiadania się na temat kontroli, która może potrwać nawet do czerwca.
– Nie informujemy o szczegółach prowadzonych działań na obecnym etapie. Przedstawimy je niezwłocznie po zakończeniu czynności – stwierdza tylko Małgorzata Cieloch, rzeczniczka UOKiK.
O kontrolę przeprowadzania badań słuchalności wystąpiła w grudniu do UOKiK Joanna Lichocka, posłanka Prawa i Sprawiedliwości oraz członkini Rady Mediów Narodowych. Posłanka w tekście opublikowanym w serwisie Niezależna.pl napisała, że „pewnego rodzaju zmowa kilku właścicieli komercyjnych stacji nie tylko uderza w media publiczne, ale też działając w istocie »na rympał« dzieli między siebie lwią część rynku reklamowego”.
Badanie Radio Track zleca Komitet Badań Radiowych, którego członkami są Grupa RMF, Eurozet, Grupa ZPR Media i Grupa Radiowa Agory.