Nielsen ogranicza dostęp do danych telemetrycznych dla mediów

Nielsen przekonuje, że takie ustalenia podjął wspólnie z klientami

Od lutego Nielsen nie będzie udostępniać mediom na ich zamówienie danych o oglądalności programów stacji telewizyjnych.

Firma ma przekazywać mediom jedynie podstawowe, przekrojowe analizy, jak np. podsumowanie oglądalności największych telewizji w danym miesiącu. Obecnie dziennikarze mogą otrzymać od Nielsena m.in. dane o widowni danej pozycji telewizyjnej.

Jak informuje Agata Krogulec, odpowiedzialna za kontakty z mediami w Nielsenie, firma ustaliła z nadawcami, którzy są jej klientami, że to od nich dziennikarze będą dostawać dane o oglądalności swoich programów z ramówki.

Polsat i TVN nie odpowiedziały na nasze pytanie, czy chciały, by media nie mogły otrzymywać z Nielsena danych o ich programach.

Dostęp do danych Nielsena mają m.in. nadawcy i agencje mediowe.