Poniedziałkowa akcja promocyjna Orlenu kosztowała cennikowo 3,7 mln zł

W poniedziałek na jedynkach dzienników ogólnopolskich i regionalnych został opublikowany materiał promocyjny Orlenu

Kampania Orlenu dotycząca fuzji z Lotosem, która ukazała się w poniedziałek w niemal wszystkich ogólnopolskich i regionalnych dziennikach, kosztowała cennikowo 3,7 mln zł – wynika z szacunków Kantar Media.

Według danych Kantar Media koszt kampanii w polskich dziennikach zgodnie z oficjalnymi cennikami brutto wyniósł 3 689 948 zł. Najwięcej, bo 948 tys. zł, zgodnie z cennikiem kosztowała reklama w „Dzienniku Gazecie Prawnej”, następnie w „Fakcie”, w przypadku którego cenę dwóch kreacji oszacowano na 723 tys. zł. Kolejne były „Gazeta Polska Codziennie” (275 tys. zł), „Parkiet” (368 tys. zł), „Super Express” (331 tys. zł), „Puls Biznesu” (246 tys. zł) oraz „Rzeczpospolita” (180 tys. zł). Mniej, bo na 50 tys. zł, wyceniono materiał opublikowany w „Naszym Dzienniku”. Reklamy Orlenu nie było tylko w „Gazecie Wyborczej”.

Z kolei łączne wydatki w gazetach należących do grupy Polska Press oszacowano cennikowo na kwotę 570 tys. zł. Największe środki finansowe przeznaczono na publikacje w „Gazecie Pomorskiej” (45 tys. zł) oraz „Expressie Bydgoskim” i „Nowościach” (po 40 tys. zł). Ponadto materiały promocyjne ukazały się w takich tytułach, jak „Dziennik Polski” (29 tys. zł), „Dziennik Zachodni” (26 tys. zł), „Gazeta Krakowska” oraz „Gazeta Wrocławska” (po 24 tys. zł).

Wyliczenia Kantar Media dotyczą wydatków wg cenników brutto, bez uwzględniania indywidualnie naliczanych rabatów. Zgodnie z metodologią firmy Polska Press, należący do koncernu PKN Orlen wydawca, stanowi samodzielny podmiot wydawniczy, dlatego materiały promocyjne dotyczące Orlenu nie są wyceniane jako autopromocja, ale jako reklama komercyjna.