Posłanka Lewicy, Małgorzata Prokop-Paczkowska przeprosiła prezes Polskiego Radia, Agnieszkę Kamińską, za publiczne zarzucenie jej zatrudnienia Anny Czabańskiej w zamian za to, że Krzysztof Czabański (szef RMN) desygnował ją na szefową publicznego nadawcy. – Informacja jest nieprawdziwa, nie sprawdziłam jej, przepraszam – napisała w specjalnym oświadczeniu parlamentarzystka.
Zarzut pod adresem Kamińskiej i Czabańskiego pojawił się 21 grudnia podczas zorganizowanej w Sejmie konferencji prasowej Małgorzaty Prokop-Paczkowskiej, poświęconej nepotyzmowi PiS. – Krzysztof Czabański jest przewodniczącym Rady Mediów Narodowych i dał pracę Agnieszce Kamińskiej, która jest prezeską Polskiego Radia, ta z kolei, aby się odwdzięczyć, zatrudniła na stanowisku zastępcy dyrektora programowego żonę Krzysztofa Czabańskiego, panią Annę Czabańską – mówiła Prokop-Paczkowska w Sejmie. – Notowania Polskiego Radia spadają od dawna i chyba pani dyrektorka poświęca mało czasu swojemu zajęciu, ponieważ pełni jeszcze funkcję w radzie nadzorczej Lotos Paliwa. A tam pani Czabańska odwdzięcza się pani Kamińskiej, zatrudniając jej partnera Andrzeja Pomarańskiego na intratnym stanowisku.
Okazuje się jednak, że Anna Czabańska pracuje w Polskim Radiu od 2016 roku, podczas gdy Agnieszka Kamińska została prezesem spółki w styczniu 2020 roku. Dlatego Małgorzata Prokop-Paczkowska w mediach społecznościowych zamieściła teraz przeprosiny dla Kamińskiej, podkreślając, że słowa, jakie padły na konferencji prasowej naruszają jej dobra osobiste. – Podana przeze mnie informacja jest nieprawdziwa. Podałam nieprawdę, za co przepraszam – czytamy w oświadczeniu posłanki.
Kim jest Prokop-Paczkowska?
Małgorzata Prokop-Paczkowska między 1989 a 2007 rokiem pracowała w Telewizji Polskiej; związana byłą wówczas z TVP Szczecin i TV Polonia. Zajmowała się realizacją programów informacyjnych i felietonów. Była jedną z założycielek Ruchu Palikota i w 2011 roku została rzeczniczką tego ugrupowania.
Potem współpracowała z Robertem Biedroniem, współtworząc jego partię – Wiosna. W czerwcu 2021 Wiosna została rozwiązana, a Prokop-Paczkowska trafiła do Nowej Lewicy.
W 2020 r. Polskie Radio osiągnęło wzrost przychodów o 9,45 proc. do 346,99 mln zł. Wpływy marketingowe skurczyły się o 33 proc., za to środki z abonamentu RTV i rekompensaty wzrosły o 27 proc., stanowiąc już 80,5 proc. budżetu nadawcy. Natomiast koszty zwiększyły się o 0,4 proc. do 326,6 mln zł.