Na transakcji wydzielenia WarnerMedia koncern AT&T ma zarobić 43 mld dol. Dla akcjonariuszy AT&T zagwarantowano w umowie 71 proc. udziałów w nowym koncernie, a dla właścicieli Discovery – 29 proc.
„Zgoda Komisji Europejskiej jest kamieniem milowym na drodze do sfinalizowania proponowanej przez nas transakcji z AT&T” – informuje David Zaslav, prezes i dyrektor generalny Discovery oraz przyszły dyrektor generalny połączonej firmy. – „Dzisiaj zbliżamy się o jeden ważny krok do stworzenia Warner Bros. Discovery, wiodącej firmy rozrywkowej (…)”.
Połączenie firm ma pozwolić na skuteczną konkurencję z takimi gigantami medialnymi jak Netflix i Disney. W skład nowej grupy wejdą m.in. filmowe studio Warner Bros., a także stacje telewizyjne CNN, HBO, TBS, TNT, HGTV, Food Network, TVN i Discovery Channel oraz platformy streamingowe HBO Max i Discovery+.
Discovery planuje, że zamknięcie transakcji nastąpi w połowie 2022 roku.