Polskie Radio przygotowuje na 24 grudnia relacje z granicy Polski z Białorusią

W wigilię Świąt Bożego Narodzenia reporterzy radiowej Jedynki i Trójki, a także Informacyjnej Agencji Radiowej, odwiedzą z żołnierzy chroniących wschodnią granicę Polski. Radiowa akcja specjalna #Murem za polskim mundurem obejmować będzie m.in. rozmowy z wojskowymi i i funkcjonariuszami Straży Granicznej oraz ich rodzinami, a także emisję dedykowanych im życzeń i kolęd.

Polskie Radio deklaruje, że przedsięwzięcie ma być formą wsparcia dla żołnierzy i funkcjonariuszy. W wigilijny piątek 24 grudnia reporterzy Trójki w ramach akcji Polskie Radio #Murem za polskim mundurem spotkają się z żołnierzami i strażnikami granicznymi w obozowisku w Terespolu. – Będziemy rozmawiać nie tylko z mundurowymi, ale również z ich bliskimi. W tym szczególnym dniu chcemy towarzyszyć rodzinom, których rozdzieliła trudna służba – mówi Marcin Wąsiewicz, dyrektor Programu 3 Polskiego Radia. Na tej antenie posłuchać będzie można – w godz. 13.00-15.00 – relacji i życzeń dla żołnierzy. Będą oni mieli również okazję porozmawiać za pośrednictwem anteny ze swoimi bliskimi.

– Nasza wigilijna akcja to ukłon w stronę tych, którzy spędzą święta chroniąc wschodniej granicy Polski oraz ich rodzin – dodaje Marcin Kusy, dyrektor Programu 1 Polskiego Radia. Antena ta zorganizowała w listopadzie specjalną akcję „Piosenki dla żołnierzy”. W wigilię dziennikarze Jedynki odwiedzą miejscowość Nowa Łuka koło Hajnówki. Materiałów reporterskich ze spotkania z żołnierzami, ale również rozmów ich rodzinami, będzie można posłuchać w godz. 15.00-17.00.

Materiały reporterskie z granicy polsko-białoruskiej przygotują również dziennikarze Informacyjnej Agencji Radiowej. Specjalna, świąteczna akcja antenowa Polskiego Radia w wigilijny piątek będzie też do śledzenia na portalu Polskieradio24.pl i mediach społecznościowych nadawcy.

W akcję #Murem za polskim mundurem włączyła się także Telewizja Polska, która na początku grudnia zorganizowała koncert poparcia dla żołnierzy. Jak podaje Nielsen Audience Measurement, koncert był jednym z hitów telewizyjnych tygodnia 29 listopada – 5 grudnia. Zobaczyło go ponad 3 mln widzów (w tym czasie co piąty widz miał włączoną TVP1 – 21,56 proc.). Transmisja zajęła czwarte miejsce w zestawieniu wszystkich programów telewizyjnych oglądanych przez osoby w wieku 4+.

W ub.r. Polskie Radio osiągnęło wzrost przychodów o 9,45 proc. do 346,99 mln zł. Wpływy marketingowe skurczyły się o 33 proc., za to środki z abonamentu rtv i rekompensaty wzrosły o 27 proc., stanowiąc już 80,5 proc. budżetu nadawcy. Natomiast koszty zwiększyły się o 0,4 proc. do 326,6 mln zł.