
We wtorek minął termin składania ofert w przetargu TVP, który obejmuje zakup danych przez pół roku. Ofertę złożył jedynie Nielsen. Cena zaproponowana przez firmę jest niższa od tej, jaką zamierzała przedstawić w tym zamówieniu telewizja publiczna (9,8 mln zł). Z naszych informacji wynika, że maksymalna cena została wyznaczona przez TVP powyżej spodziewanej oferty, żeby z powodów procedur nie trzeba było powtarzać przetargu.
Obecna umowa TVP z Nielsenem obowiązuje do końca 2021 roku. Za dane telemetryczne w całym 2021 roku firma otrzymała od telewizji publicznej 12,3 mln zł brutto.
Panel Nielsena od stycznia 2022 roku zostanie poszerzony z 3 tys. do 3,5 tys. gospodarstw domowych. W 2020 roku przychody firmy wyniosły 29,2 mln zł.
W połowie 2022 roku będą dostępne dane pasywne z panelu nowego badania mediów zainicjowanego przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji.