Już po raz drugi dziennikarze Radia 357 nagrali świąteczną piosenkę, będącą kontynuacją trójkowego „Karpia”, pt. „Karp to skarb”. W nagraniu uczestniczyła także jedna z patronek, która wylicytowała taką możliwość rok temu. Tekst utworu napisał Kuba Strzyczkowski. Wkrótce też na antenie zagoszczą też świąteczne licytacje, prowadzone przez Strzyczkowskiego.
To jedno z ulubionych wydarzeń słuchaczy „dawnej Trójki”: co roku w okolicach początku grudnia dziennikarze nagrywali piosenkę o karpiu, z charakterystycznym refrenem: „Krok po kroku, krok po kroczku, najpiękniejsze w całym roczku – idą święta”. Słowa pisali dziennikarze Trójki (najczęściej: Kuba Strzyczkowski, Grzegorz Wasowski, Artur Andrus), a wykonywał ją cały zespół. Piosenka trafiała też na płytę, będącą częścią charytatywnej akcji Polskiego Radia.
Rok temu Trójka nie podjęła tej tradycji, lecz za to dziennikarze, nie nadającego jeszcze wówczas w pełnym zakresie Radia 357 stworzyli ekipę o nazwie Przyjaciele Pewnej Ryby (nawiązanie do tego, że Polskie Radio ponad rok temu zastrzegło nazwę „Przyjaciele Karpia”) i nagrali najnowszą wersję piosenki. W tym roku Przyjaciele znów się skrzyknęli i powstał utwór „Karp to skarb”, który miał swoją premierę w piątek.
Słowa napisał w tym roku Kuba Strzyczkowski, za muzykę odpowiadają Wojciech Kaleta i Filip Jaślar. Zagrali: Monika Jarosz, Michał Woźniak, Zbigniew Stelmasiak oraz Grupa MoCarta, zaś za realizację dźwięku odpowiada Andrzej Rewak. Śpiewają dziennikarze Radia 357 (m.in. prezes Paweł Sołtys, Marek Niedźwiecki, Ernest Zozuń, Marcin Łukawski i Piotr Stelmach). Dodatkowo w nagraniu wzięła też udział jedna z patronek, który wylicytowała to podczas ubiegłorocznej licytacji, prowadzonej na antenie przez Kubę Strzyczkowskiego.
Ruszają świąteczne aukcje
Aukcje świąteczne odbędą się w Radiu 357 także i w tym roku: startują już we wtorek, 7 grudnia. W tym roku cała kwota zebrana podczas świątecznej akcji zostanie przeznaczona na zapewnienie pomocy psychologicznej dzieciom i młodzieży w trudnej sytuacji w Polsce i w Syrii. „Kuba Strzyczkowski szykuje strój aukcjonera, przy okazji próbując zapamiętać, jak się jego fach nazywa. Skompletowaliśmy zestaw fantów na licytację – i to taki, żeby było o co zawalczyć” – zapowiadają dziennikarze internetowej rozgłośni.
We wtorek, 7 grudnia, aukcja ruszy na stronie Allegro Charytatywni, zaś na antenie Strzyczkowski poprowadzi trzy odsłony akcji: licytować będzie można w dwa piątki – 10 i 17 grudnia, oraz (wyjątkowo) w czwartek 23 grudnia. Można cały czas też wpłacać pieniądze bezpośrednio, lub wysyłać SMSy o treści POMOC na numer 7545 (każdy SMS to 5 zł + VAT). Operatorzy przekazują całość na rzecz pomocy dzieciom. Od połowy listopada Radio 357 reklamuje swoją akcję na ulicach miast specjalnymi nośnikami reklamowymi. Partnerem jest Fundacja Świętego Mikołaja.
Natomiast 1 stycznia odbędzie się Top Radia 357, pierwszy – w całości ułożony przez słuchaczy. Głosowanie na to wydarzenie już ruszyło. Emitowany będzie od godz. 9:00 do 21:00, poprowadzą go Marek Niedźwiecki, Marcin Łukawski i Piotr Stelmach.
Kilkanaście dni temu Radio 357 osiągnęło kolejny już z założonych celów na Patronite: suma comiesięcznych wpłat przekroczyła 725 tys. zł. Pozwoli to rozbudować ofertę podcastów oraz mocniej postawić na wideo. Obecnie ponad 38,1 tys. patronów deklaruje miesięczne wpłaty na radio w wysokości 742 tys. zł. Ogółem rozgłośnia zebrała ponad 8,5 mln zł.